העולם מפתיע אותנו בכל יום בגילוי שנאה אנטישמית בלתי צפוי אחר. אפילו בטקס האוסקר פורץ יהודי אוטו־אנטישמי באיזה וידוי שנאה לישראל על הבמה. אנשים כמוהו מפגינים בכל מקום בלהט בעד דיקטטורה מוסלמית אלימה, בעד דיכוי נשים, בעד רצח הומואים, בעד צנזורה על אמנות, בעד חברה חשוכה, בזכות גיהינום בלי ליברלים. הם קוראים “פלסטין חופשית” כאשר ברור שאם פלסטין תקום, חופש לא יהיה בה, אפילו לא בפינות.

ידברו רבות על הלילה הזה: התקיפה שכפתה על נסראללה משוואה קשה לעיכול
לא תל אביב: העיר הלא צפויה שבה מושכרות הכי הרבה דירות בישראל

צורת מחשבה כזו תיגמר בגיהינום דמוי איראן, דמוי אפגניסטן. האם את זה רוצים הליברלים? אולי. אולי הם לא יודעים שזה מה שהם באמת רוצים: חושך ורשע לבני אדם על פני כל העולם.

התקיפה בה חוסל לכאורה מרוואן עיסא (צילום :רשתות ערביות)

בחור צעיר שאני מכיר היטב יצא מישראל לפני שבוע עם בת זוגו לטיול קצר למקום רחוק. בא לו לראות ולהראות את הזוהר הצפוני. הוא נמצא באייר בי אנד בי. בעיירה בקצה הצפוני של נורווגיה הוא אכן ראה את הזוהר הצפוני בכל הדרו. אבל שם, בשלג ומתחת לאפס הוא הופתע לגלות גם הפגנה עם דגלי פלסטין. למה? מה הם מבינים בזה? הוא נכנס לקפה כי הוא רצה לשתות קפה, ומיד יצא, כי היה שם מעל הבר דגל פלסטין, מאיים באלימות.

עם זאת, בצד כל השנאה הזאת יש גם אהבה לישראל בעולם. אפילו בנורווגיה. אהבה שאנחנו לא שומעים עליה באמצעי התקשורת. אלה האוונגליסטים. אם הבחור הצעיר הזה היה רואה שם דגל ישראל, זה היה כנראה של אחד מן האוונגליסטים שחיים בנורווגיה. מאות נוצרים נורווגים הפגינו עם דגלי ישראל מול הפרלמנט באוסלו רק לפני כחודש בתמיכה בישראל.

הם (יחד עם כנסיות נוצריות אוהדות ישראל אחרות בנורווגיה) פרסמו הצהרה: "אנו מזועזעים מהמתקפה על ישראל ב־7 באוקטובר, ובצער עמוק אנו עדים למלחמה המתמשכת ולעלייה העולמית באנטישמיות ובשנאה כלפי יהודים. כנוצרים, אנו חשים אחריות מיוחדת לעמוד לצד אחינו היהודים. אנחנו לא יכולים לשתוק".

אסור לנו לשכוח את העוול שהכנסייה והנוצרים עשו ליהודים במשך כמעט 2,000 שנה. לאורך ההיסטוריה העם היהודי נרדף, גורש ונעשו ניסיונות להשמיד אותו. היום אנו עדים לאנטישמיות שמרימה את ראשה שוב. אנטישמיות היא מרכיב משמעותי במלחמה בין חמאס לישראל. איננו מתעלמים מסבל האוכלוסייה בעזה. עם זאת, הטבח וההתקפות של חמאס נגד ישראל הולכים יד ביד עם משטר הטרור של חמאס כלפי האוכלוסייה שלהם עצמם. גם הפלסטינים זקוקים לתמיכה ועזרה לעתיד טוב ובטוח".

מאות מיליוני אוונגליסטים בכל העולם תומכים בישראל ולוחמים למעננו כל יום. אפילו בברזיל, המדינה שהנשיא שלה פרץ בשטף דברי שנאה והשווה את פעולות ההגנה של ישראל למעשים של היטלר, התאגדו בימים אלה מנהיגים אוונגליסטים ברזילאים רבים ופרסמו התנגדות לדבריו: “דבריו אבסורדיים, הוא ביזה את ארצנו מול כל העולם”, כתבו נציגי מועצת מנהיגי האוונגליסטים בברזיל (CIMEB), “בהיסטוריה של העמים הדמוקרטיים מעולם לא ראינו ראש מדינה שמגיע לאבסורד שכזה, בהשוואה בין טבח אכזרי של מעל שישה מיליון יהודים חפים מפשע, לבין מלחמה נגד ארגון טרור”.

עוד נכתב בהצהרה, שעליה חתומים מנהיגים אוונגליסטים בולטים, ביניהם רנה טרה נובה, ראש סניף השגרירות הנוצרית הבינלאומית בברזיל, כי “ישראל היא מדינה ריבונית, ועל פי החוק הבינלאומי יש לה זכות להגנה עצמית לאחר מתקפה שבוצעה בשטחה על ידי ארגון הטרור חמאס”.
לאוונגליסטים יש כיום משקל פוליטי גדול בארצות הברית.

המפלגה הדמוקרטית של ביידן אכן מסייעת לישראל, אבל במקביל גם מסכנת את ישראל, את הדמוקרטיה ואת זכויות האדם. חבל שניקי היילי המושלמת לא נבחרה למועמדת המפלגה הרפובליקנית, אבל טראמפ, לכשייבחר, יהיה חיזוק משמעותי לישראל ולערכים האנושיים. בחירתו תלויה במידה רבה בקולות של 70 מיליון האוונגליסטים שחיים בארצות הברית.

אוונגליסטים מכל העולם שולחים כל הזמן תרומות קטנות וגדולות לישראל, לאחרונה הם העבירו לישראל אמבולנסים, כולל אמבולנס צבאי מיוחד, תרומת אוונגליסטים מצ’כיה. בעת העברת התרומה אמר ד”ר יורגן בוהלר, נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים (גוף המרכז את הכנסיות האוונגליסטיות תומכות ישראל מכל העולם): “יש לנו זיקה עמוקה ליהודים ולעם ישראל, ואנו מחויבים מאוד לעזור להם להתגבר על האתגרים הרבים של המלחמה הזו, כדי שיוכלו לבנות מחדש את חייהם ולהחזיר את תחושת הביטחון”.

בתקשורת הישראלית לא שומעים על ידידינו האוונגליסטים, ואם שומעים, אלו רק הסתייגויות מהם ועוינות כלפי אהבתם. עם דפוק. אנחנו מעריכים רק את מי ששונא אותנו.