מה באמת יקרה אם נהרוג את יחיא סינוואר, והחטופים עוד בידו? הלב אומר, שחסידיו בזרוע הצבאית של חמאס יוכרעו, יתמלאו ייאוש וימהרו לחתור להפסקת אש ולעסקת חילופין. ובכן, מדוע יעשו כן, אם ממילא צה"ל ימשיך לכתוש ולהרוג בהם אחרי ההפוגה. הגיוני לא פחות תסריט אחר, ולפיו הם יקשיחו את עמדותיהם. אולי ירצו לגבות מחיר על לכתו, או יעדיפו למות עם פלישתים. נוסף על כך, לא בטוח כי בהריגת סינוואר יהיה לישראל עם מי לשאת ולתת. ואין ערובה, כי מישהו ישמור על החטופים ויפקח על אבטחתם בהיעדרו. קשה לתפוס, ועדיין, בכל הקשור לחטופים, סינוואר הוא מחולל הנזק ובאותה עת גם פוליסת הביטוח.

בג"ץ הקפיא את התמיכות לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס החל מה-1 לאפריל

ייתכן שאם היה לצה"ל זמן בלתי מוגבל, והחטופים היו מוגנים ושמורים, אפשר היה לבנות על הלחץ הצבאי שיביא לשחרורם. אבל כל פצצה המושלכת כיום ברצועה עלולה לנחות גם על ראשו של חטוף ישראלי. וכל הרוג פלסטיני עלול להביא את אחד משוביו של חטוף זה או אחר לבוא איתו חשבון.

ראשי חמאס ולוחמיהם הם אכן בני מוות, ובעונש שגובה מהם צה"ל בימים אלה הם זכו בכל דין. אבל חיסולם הוא חרב פיפיות. לא רק בגלל שהם אלה המחזיקים בחטופים ושומרים עליהם. בשנים הקרובות תזדקק ישראל לכתובת רצינית בעזה כדי לשאת עמה ולתת על כל דבר. בשבוע שעבר תיארתי כאן כיצד הידרדרה עיראק לכאוס ונקרעה במלחמה בין עדות ומוקדי כוח. עזה עלולה להידרדר למקום שאליו צנחה בגדד אחרי הפלישה האמריקאית. תארו לכם שבעוד שנה, אחרי שנפיל את חמאס, יירו אלמונים מטח רקטות לעבר אשקלון. את מי יעניש צה"ל ונגד מי ייצא למבצע?

המצרים חוזרים ומפצירים בישראל בימים אלה לעצור את המלחמה. ראשית כדי למנוע הרג המוני של אזרחים ברפיח, ואולי גם הסתננות פליטים לשטחם. שנית כדי לשמר שלטון כלשהו ברצועה ליום שאחרי ולשלב את חמאס בשלטון העתידי ככינור שני תחת ריבונות הרשות. וכמובן כדי לגאול את החטופים משביים.

הטור המלא יפורסם מחר במעריב