לבי לגמרי עם המשפחות שיקיריהן מוחזקים בידי ארגון רצחני. הטלטלה שהן עוברות, רק מי שהוא חלק ממנה יכול להבין אותה. אבל לאחר שאמרתי את כל אלה – והדברים לא נאמרו מן השפה ולחוץ – אינני מוכן לראות את ארצי האהובה עולה בלהבות בידי “ארגוני מחאה” ציניים שתפסו טרמפ על מצוקתן של המשפחות האלה.

אביעד גליקמן טוען: כך תפר נתניהו דיל לשיפוץ הבית בקיסריה
ביידן מוטרד: נתוני ההצבעה הלילה חשפו תמונה מדאיגה, גם עבור ישראל

אני מסתכל בפניהם של מציתי המדורות על אם הדרך ואני יודע שחומרי הבעירה שלהם הם השנאה למחנה הימין ולעומד בראשו. אין דומה לה בעולם כולו. אובססיה שאין שנייה לה. מוביליה לא רואים ממטר. כלום לא יגרום להם להניח את “מחאתם”. 

הציניות חוגגת. אין נימוק שהם כבר לא השתמשו בו. הכל כשר בעיניהם. גם טיפוס על גבן של משפחות החטופים. וככל שאני מצליח להתרשם מהקקופוניה העולה מתוך הזמבורות שהם מביאים מהבית, לא בטוח שמצוקת אלה שמוחזקים בידי חמאס היא בראש מעייניהם. כאלה הם מתפרעי קפלן. הקריאות ל”מרי אזרחי”, ללא ספק, מעידות על עצמן.

בד בבד, אגב, אני גם שומע את דבריהם של הורים שכולים. של אלמנות כואבות. של יתומים שעולמם חרב עליהם. יקיריהם לא יחזרו לעולם – והם רוצים לדעת שמותם לא היה לשווא. הם מבקשים שכולנו נזכור שהנופלים נלחמו כדי להשאיר את מדינת ישראל על הרגליים. מסירות הנפש שלהם הייתה נקייה מכל שיקול פוליטי. מה שמוביל אותי לומר לכל האנרכיסטים שמבקשים להבעיר את רחובותינו: מזימתכם לא תצלח.

העם היהודי, ברובו המכריע, סולד מכם. אתם תיזכרו לעד כ”שורפי האסמים” של ימינו אלה. כמי שמבקשים להוריד את המדינה היהודית על ברכיה כדי להשיג בכוח הזרוע מהפך שלטוני. הדמוקרטיה זרה לכם. אינכם רוצים בה. אתם רוצים בשלטונה של החונטה הפריבילגית שלכם, לא בשלטון העם. 

גם כשהייתם בשלטון, נהגתם בהפקרות. באי־אכפתיות מבהילה. חתמתם על הסכם אוסלו האווילי – ומסרתם את המפתחות לערפאת. נסוגותם מרצועת הביטחון בדרום לבנון – לטובת חיזבאללה. גירשתם אלפי יהודים מבתיהם – ומסרתם את השטח לחמאס, בפועל. 

עשיתם את כל אלה – והלקח לא נלמד. אתם חוזרים כעת על אותן מנטרות שעלולות להוריד שאולה את מדינת ישראל כולה. אבל לכם לא אכפת. העיקר שתהיו ליד הגה השלטון ביום מותו של החזון הציוני.

משפחות חטופים במסיבת עיתונאים בת"א (צילום :אבשלום ששוני)

אז זה מה שיש לי להגיד לכם. ראשית, הבחירות יתקיימו במועדן. גם אם תפגינו ליד בניין הכנסת מעתה ועד לסיום הקדנציה של הממשלה הנוכחית. ושנית, לא ניתן לכם לחבל ביכולות הצבאיות של צה”ל. לסרבנות יהיה מוצמד תג מחיר. את “עיר האוהלים” שלכם כדאי שתעתיקו לגליל העליון.

היישובים השוממים שם, אתם גרמתם לתושביהם לנטוש אותם. מחדלכם הוא זה שהפך את חיזבאללה למפלצת. שלא לדבר על הדרום. חמאס גדל למה שהוא היה ב־7 באוקטובר בגלל מה שעשיתם להתיישבות היהודית ברצועה.