בימים הקרובים יחל הליך החפיפה בין ניצב מני יצחקי לניצב גדי סיסו. החלפתו של יצחקי, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, עוכבה ונדחתה פעמים רבות, אבל בסופו של דבר, גם אם יתמהמה, בוא יבוא. חובבי הקונספירציות יכולים להירגע. אי אפשר להחזיק יותר את יצחקי, בן 60, במשטרה עד סוף הדורות. בדיוק כפי שאי אפשר להמשיך את חקירת עלילותיה של משפחת נתניהו מתיק 1000, דרך תיק 2000 ועד טיפול עשרת אלפים. מתישהו צריך למתוח קו ולהגיד עד כאן.



בקצב הזה, יצחקי עוד היה מחתל נינים כשהוא עוסק בענייני הכביסה המלכותית המלוכלכת. במילים אחרות, ראש אח"מ פורש לבקשתו, אחרי שהמפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך כבר עיכב את פרישתו יותר מפעם אחת. כלומר, הכל בסדר. 



השנתיים האחרונות היו שעתו היפה של יצחקי, שידע להוביל את הספינה החקירתית בלא מעט תחכום ונחישות אל היעד. ויש גם כוכבית: בשלב הזה ימשיך יצחקי לפקח על חקירות נתניהו, מתיק 1000 ועד בכלל. סיסו ייטול את שרביט ראש אח"מ, הכולל אלף ואחד תיקים נוספים וגיבוש מדיניות. עד מתי ימשיך יצחקי? לא ברור. כנראה עד גיבוש המסקנה באחת משתי אפשרויות: סגירת התיקים מחוסר ראיות, או הגשת כתבי אישום. כרגע, אין במשטרה מי שיהיה מוכן להמר על האפשרות הראשונה.



הטור המלא - ב"מעריב סופהשבוע"