בלב שכונת פסגת אונו בעיר קריית אונו שוכנת לה פנינה שכזו: בית ספר יסודי שהוקם לפני 9 שנים ומדי שנה מוכיח שוב ושוב את יכולתו להעניק לכל ילד יחס אישי ואוהב תוך שהוא שומר על מקצועיות ופועל בשאיפה למצוינות אישית ולימודית של כל אחד מתלמידיו. בבית הספר ע"ש יעקב כהן "הפסגה" 33 כיתות המאכלסות 1,100 תלמידים. זוהי כמות גדולה מאד של תלמידים, ובכל זאת, המשפחות השולחות את ילדיהן מדווחות על תחושה של קהילה אינטימית ומשפחתית, שמאפשרת לכל אחד מהתלמידים להתקדם בהתאם ליכולותיו ולאישיותו.

מאז הקמתו, בית הספר נוחל הצלחה בתחומים רבים וקוצר פרסים ושבחים מצד גורמי חינוך רבים, אזוריים וארציים. המנהלת וצוותה חרטו על דגלם עקרון פדגוגי מנחה, הקורא לחוויית למידה מעצימה. לדברי המנהלת מיכל רוזנשיין, מטרתו העיקרית של ביה"ס היא להעניק לתלמידים רפרטואר נרחב של כלים לחיים. הצוות, שמונה כ-100 מורים ותומכי הוראה, רואה למול עיניו הן את קידום הישגי התלמידים, אך לא פחות מכך, את הצורך בעידוד התלמידים למצוא את חדוות הגילוי והלמידה הקשורה קשר ישיר לקצב המהיר שמכתיבה ההתקדמות העולמית. 
ואכן, ניכר שתלמידי "יעקב כהן" נכנסים בבוקר לביה"ס בשמחה אמיתית. מדי יום ללא קשר לתנאי מזג האוויר עומדים בשער המנהלת וחלק מאנשי צוותה ומקבלים את פני הילדים בחיוך וחיבוק. משם פונים הילדים לכיתותיהם ולמרחבי הלמידה. 

לדברי אוולין כהן בוגנים, סגניתה של מיכל, ביה"ס מעודד ומטפח למידה במרחבים חוץ כיתתיים, ומתוך כך הוקמו במהלך 9 השנים מעל 20 מרחבי למידה מיוחדים כגון "חדר טיפול בישול", "חדר חשיבה", "פרטי נט", "מרחב מתנ"ה" ועוד. שמותיהם של מרחבים אלו מעידים התייחסותו של ביה"ס למגוון הרחב של צרכי תלמידיו. 
הלימודים היום יומיים נקראים בפי הצוות "שגרת למידה פורייה". בהתאם לתפיסה החינוכית הייחודית של ביה"ס, יומם של התלמידים מחולק לשיעורים כפולים הנקראים "אשכולות תוכן" ולשיעורים יחידים הנקראים "ענבי דעת". מערכת שעות זו צופנת בתוכה את ייחודיותו של ביה"ס. כך ניתן למצוא בין שיעורי המתמטיקה והעברית גם ריקודי עם, הכרות עם ממציאים ותגליות, לימודי משפט, לימודי אוריינות פיננסית, רטוריקה, משחקי חשיבה ועוד. שגרה פוריה זו מופרית במתכוון בסופו של כל חודש ביום שיא הנקרא "יום שובר שגרה".
הלמידה באותו יום מתמקדת בנושא נבחר ומתנהלת במרחבי בית הספר כהפנינג ענק שבבנייתו שותפים הורים ומורים. בנוסף לכל אלו, ביה"ס מספק לתלמידים נתיבים המאפשרים להם להרגיש חלק ושייכות לקהילה הבית ספרית. לשם כך פותחו ע"י צוות ביה"ס 17 קבוצות מנהיגויות אקטביסטיות, הנותנות במה לשונות התלמידים ולכישרונות בהם ניחנו.
בביה"ס צוות גדול ומגובש, כולו מורכב מאנשי חינוך מלאי להט עם ברק בעיניים, המרץ לעשייה חוויתית מתבטא בכל פינה ובכל שיעור. השיתוף ביניהם קיים ונעשה עד הפרט האחרון. כל אחד מקבל מקום ובמה ומשפיע מרצונו, מיכולותיו וכישוריו האישיים. המורים מועצמים והמסר מועבר לילדים. 
קצרה היריעה מלהכיל את העושר החינוכי הקיים בבית הספר. בימים אלו, בהם מערכת החינוך שוקדת על מראהו של ביה"ס של המחר, מצליח ביה"ס "יעקב כהן" להוביל ראיה חדשה ורעננה המאפשרת לתלמידים ללמוד – להתעניין, לחקור וליצור. זהו בי"ס מרהיב ביופיו, הן החיצוני והן הפנימי ויעידו על כך החיוכים הרחבים העולים על פניהם של הבאים בשעריו.