שיעור ההזדהות עם הזרם הרפורמי והיקף האהדה כלפיו בקרב ישראלים הם הגבוהים ביותר שנרשמו אי פעם. כך עולה מסקר דעת קהל שנעשה בישראל מטעם התנועה. עוד העלה הסקר כי 81% מקרב הישראלים החילוניים שנשאלו הביעו תמיכה מוצהרת במתן והבטחת שוויון מלא לזרמים הלא אורתודוקסיים ביהדות. הסקר מציין כי "לראשונה, 49% מהציבור הכללי בישראל שותף לתמיכה במתן שוויון מלא לזרמים הלא אורתודוקסיים.  

הסקר פורסם אתמול בניו יורק לקראת התכנסות הוועידה השנתית של התנועה הרפורמית שתתקיים בבוסטון בשבוע הבא. בוועידה צפויים להשתתף מספר שיא של 6,000 רבנים, מ-51 מדינות בארה"ב,  מקנדה ומ-12 מדינות נוספות.  הסקר בוצע ביוזמת והזמנת "התנועה ליהדות מתקדמת ורפורמית" הפועלת בישראל ונעשה על ידי "דיאלוג קמפני"  (dialogue company). 

חגיגות רפורמיות בכותל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
חגיגות רפורמיות בכותל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מהממצאים מתברר כי 56 אחוז מהציבור החילוני בישראל סיפרו כי השתתפו בריטואלים וטקסים שנוהלו על רבנים רפורמים או קונסרבטיביים, גידול של 10 אחוז מסקר שנעשה ב-2010.  כמו כן, רוב גורף של 90 אחוז הכיר בחשיבות לישראל מהיחסים בינה לבין יהדות התפוצות. חלק נפרד ומיוחד בסקר בדק ובחן את הקשרים בין הזרם הרפורמי לדור הצעיר בארה"ב. התוצאות, לפי הסקר, הוכיחו את ההשפעה החיובית בתחום ההזדהות היהודית-דתית בקרב צעירות וצעירים יהודים בקמפוסים כתוצאה  מהתוכניות והיוזמות המיוחדת שהתנועה מפעילה בקרב הדור הצעיר.

נשיא התנועה הרפורמית, הרב ריק ג'ייקובס אמר: "אנו גאים להיווכח שתוצאות הסקר והממצאים שהעלה  מעידים ומוכיחים  שפעילות  הזרם הרפורמי  יצרה ויוצרת שינויים בסיסיים בתחומי הדת וההזדהות היהודית". אחד הנושאים המרכזיים בדיוני הוועידה השנתית של התנועה השנה יהיה קרוב לוודאי המשבר ביחסים עם ישראל, שבשנה האחרונה החריף והעמיק בעקבות הקפאת "מתווה הכותל", הכולל הסכם פשרה המאפשר נגישות של רפורמים וקונסרבטיבים לכותל המערבי. ההסכם אושר רשמית לפני כשנתיים  על ידי ממשלת ישראל, אך בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו ביצוע ההסכם ויישומו הוקפאו בלחץ הסיעות החרדיות.