ביום ראשון בערב, טוויטר הוצפה בציוצים על חדשות ערוץ 20. בדרך כלל שיח הומה מנבא רייטינג גבוה לתוכנית, אבל לפעמים מדובר רק בעוד איזו בועה ברנז'אית. בבוקר נפתרה התעלומה: חדשות ערוץ 20 זכו ל־3.2% רייטינג, ואם זה נראה לכם מעט - אתם טועים. לחדשות כאן 11 היו רק 2.2% רייטינג. חדשות קשת 12 הגיעו ל־11.7%, רשת 13 ל־7.6%, ולחדשות עשר היה רייטינג מכובד של 8.4%. 
מה זה אומר לגבי העתיד? באמת אין לדעת. המרחק בין ערב ראשון מוצלח שעוקף את כאן 11 לבין מדורת השבט החדשה קצת יותר גדול משהוא מצטייר על ידי כל מי שכבר "יודע" בלי צורך בעובדות. במקביל לנתוני הפיפל־מיטר, רצו ברשת נתוני אפליקציה חדשה ששואפת להיות "ווייז של הרייטינג" - מי שמוריד אותה מסכים שהיא תעקוב אחרי התוכן שהוא צורך מהטלוויזיה, מהרדיו ומכל האתרים.
האפליקציה הראתה שחדשות ערוץ 20 עקפו כל דבר שזז חוץ מאת אלוהים, אבל לך תדע מי הוריד אותה עד כה ומה משקף ה"פאנל". על פניו, זה נראה אמין בערך כמו סקר רשת של CNN שקבוצה מסוימת מתגייסת כדי להשפיע על תוצאותיו. מה שכן - דבר אחד ברור: יש שם בחוץ רעב לחדשות שיצאו מהשבלונה המוטה. השאלה היא מהו היקפו ואופיו האמיתי של הרעב.

כדי לנסות לתהות על קנקנו של הרעב, פורסמה במוסף "הארץ" האחרון כתבה על האנשים שתומכים בראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהם "ביביסטית" כל כך מושבעת שלעתים קשה להאמין שהיא אמיתית. הרעיון היה נחמד, גם הביצוע, אבל בסוף נפל בדיוק לאותה השבלונה. הבה ננסה לפצח את החידה של מי שחושב אחרת מאיתנו, כי זה פשוט לא הגיוני לחשוב אחרת מאיתנו, ולא, מה פתאום, אנחנו לא מתנשאים. יש רק דבר אחד שכלי תקשורת מוטה אף פעם לא מנסה לפצח - והוא התפיסה המקובעת שלו עצמו. 
בשורה התחתונה, הראיון עם ה"ביביסטית" הראה את מה שהראה הרייטינג של הערב הראשון של חדשות ערוץ 20; שהתמיכה בנתניהו לא נובעת מאהבת מרדכי, כמו שהיא נובעת משנאת "התקשורת". נתניהו מבין את זה היטב וכבר ניצל את זה עד תום. גם אוהדיו מבינים ואף אומרים את זה במילים די פשוטות, וגם אנשי ימין שלא תומכים בנתניהו מיטיבים לקרוא את התמונה. היחידים שמסרבים להבין הם אותם גורמים בתקשורת שלא מוכנים להודות בהטייתם; גורמים שיעשו הכל כדי להכחיש את המניפולציות, כדי להמשיך לדחוף את האג'נדה שלהם בלי לראות שבשלב כלשהו היא חצתה גבול מסוים. 
התקשורת הייתה אמורה לעשות חשבון נפש רציני לאחר בחירות 2015, אך ספק אם הוא נעשה. חבל, כי אם ההטיה הייתה מתרככת, גם תמיכת הנגד העיוורת בנתניהו הייתה שוככת. כרגע, בהיבט הזה, חדשות ערוץ 20 לא מספקות מענה אמיתי. אין פריצה של שבלונת האג׳נדה שהפכה חשובה יותר מהדיווח ומובילה אותו, אלא פשוט היפוך שלה לכיוון הנגדי.
אם הציבור מאס בתקשורת מוטה, אז בהחלט יש סיבה לקפוץ בסקרנות על כל מה שמדבר בקול הנגדי, אבל מה יקרה לאורך זמן? כשכלי תקשורת הוא מוטה מדי, מתישהו מואסים בו. המסקנה היא שהציבור רעב למידע אמין, לא למידע סלקטיבי שמועבר דרך מסר מכוון.