לאחר יום קרב, שכלל שיגור של יותר מ-180 רקטות לעבר ישראל, ולראשונה מאז צוק איתן אף בוצע ירי לעבר באר שבע, התראיין היום (חמישי) עיתונאי 'מעריב', טל לב רם, בתוכנית "איפה הכסף" שבהגשת אלון גל ב-103FM, וסיפר: "היה לילה ששבר את רף ההסלמה מאז ימי צוק איתן בכל הפרמטרים. במהלך היום הזה היו מידי פעם ירי רקטות והיה נדמה לכמה שעות שזה הולך ודועך. למרות זאת, לפני זמן קצר נורתה רקטה פעם הראשונה לכיוון העיר באר שבע שמשנה שוב את כל הסיפור והנה לנו אירוע שנמשך יותר מיום אחד".



"בהיבט הרחב יותר אין ספק שישראל לא מעוניינת במבצע צבאי ברצועת עזה. הבעיה שמתחילה להיווצר נוגעת למשוואות התגובה. מי ששולט במשוואה של מתי מתחיל ומתי לסיים אירוע הוא חמאס ולא ישראל ועם הנתון הזה לישראל יש בעיה מורכבת מאוד. אם מחר או מחרתיים האירוע יסתיים, ברור שזה רק יהיה תחילתו של עוד פרק לקראת הפעם הבאה. התמונה לא מצביעה על רגיעה באופק או הסדרה למרות כל השיחות".





לב רם הבהיר: "במשך שלוש וחצי שנים הייתה בדרום תקופה שקטה שהובילה לשגשוג באזור. גם אם מבצע צוק איתן לא היה מוצלח מאוד הייתה לישראל ההזדמנות להניע מהלכים מדיניים מתוך עוצמה וכוח. הבעיה שנוצרה היא שהחלו בחמאס בצעדות השיבה, טרור העפיפונים יחד עם אירועי טרור על הגדר והרקטות, אם נרצה לעצור כעת נעמוד עם הגב אל הקיר. גם חמאס נמצא במצב של מצוקה ואין לו מה להפסיד ולכן הוא גורר את האזור להסלמה".