התכנית "הכוכב הבא" לא הצליחה בגלל השירה, אלא בגלל מוסכמות שעלו בה

היא הייתה אמורה להיות תכנית שבה מתעסקים לכאורה בשטותי ובבידורי, אך היא הפכה לבמה שעליה הוצגו תפיסות וטעמים של ישראל

מאיר עוזיאל צילום: אריק סולטן
קובי מרימי
קובי מרימי | צילום: קיץ ברבנר
2
גלריה
שפיטה. צילום: יוסי אלוני
שפיטה. צילום: יוסי אלוני | שפיטה. צילום: יוסי אלוני

מרימי מופיע בחליפות שלושה חלקים ששייכות לשנים רחוקות, בעניבות פרפר ובגינונים ובקול של תחילת המאה שעברה. האירוויזיון ועולם הפופ והרוק הם בדיוק להפך. הוא עשה דווקא, וזכה. השופטים אמרו שוב ושוב: “הוא מיושן”. הקהל, הצעיר ברובו, קבע: מי מיושן? אתם מיושנים.

כיתריה הייתה מלכתחילה תחרות לא הוגנת. היא שחורה אמריקאית ולכן בהגדרה (לפחות שלי) שרה טוב יותר את שירי התקופה שלנו, שכולם נובעים מהמוזיקה השחורה האמריקאית. טוב גם שהיא חיברה אותנו לקהילה שלה, “קהילת בני ישראל העבריים השחורים” באחד משמותיהם. הם בעיניי, למרות בעייתיות מסוימת, נוצרים אוהבי ישראל. כיום יש נוצרים אוהבי ישראל רבים מאוד בעולם. כשהם הגיעו לדימונה לפני עשרות שנים, הם היו תופעה שהישראלים לא ידעו לעכל.

תגיות:
הכוכב הבא לאירוויזיון
/
שפיטה
/
קובי מרימי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף