בשבועיים האחרונים נחשדו כמה נערים מישראל באונס תיירת בריטית. הסיפור פתח מהדורות ועשה כותרות ראשיות ויבבות משנה על מצב הנוער והנערה ולאן הגענו. וואי וואי. על האירוע כולו הוטל צל מכוער, שחייבים כל אדם וארגון סבירים להמתין לפחות לתוצאות החקירה בלא לפסוק לכאן או לכאן, מה שמכניס לתמונה את מי שנחלץ לדאוג רק לצד אחד כאשר שום דבר עדיין לא היה ברור: נציג חב”ד בקפריסין שארגן לחבורת הנערים משלוח חומוס כשר. “לפעמים האוכל שם לא מוצלח, והם רוצים אוכל ביתי”, הסביר אותו נציג לכתב “הארץ”. “אנחנו לא שוטרים, לא שופטים. אנחנו לא בשום עמדה”. להביא לבריטית שטענה שנאנסה (ועכשיו חשודה בכך שבדתה את האונס) פיש אנד צ’יפס שתרגיש בבית? הצחקת את החב”דניק, אבל הוא לא צוחק. הוא שליח חב”ד שתכלית חייו היא לעזור ולשמח יהודים. רק יהודים.



אותו שליח, כמו כל אלפי השליחים האחרים של חב”ד בעולם, הוא בחור טוב במובן היהודי של המילה. כדי להגיע לדרגה הזו הוא עובר במעבדה החינוכית של חב”ד הזרקות קפדניות של סט הערכים שקבע מנחם שניאורסון, הליובאוויטשר. הרב יוסי - יצחק יוסף פלטיאל – הוא הרב של סניף חב”ד בוושינגטון, והוא חשף באתר חב”ד טפח מאותה מעבדה שנועדה ליצור תלות מנטלית בליובאוויטשר, לא משנה באיזה מצב צבירה הוא נמצא: “בחור או אברך שמעוניין באמת ובתמים לעורר בלבו תשוקה לדעת מה הרבי רוצה ממנו בכל פרט בחייו - איך הוא מעורר את התשוקה הזאת? קודם כל, עליו לחזור ולשנן שאין שום דבר מלבד עבודה פנימית, זאת אומרת שההתקשרות עצמה תהיה באופן פנימי”.



השינון הפנימי, שהרב יוסי מדבר עליו, הוא בעינַי הבסיס לכל תהליך אינדוקטרינרי: תחזור מיליון פעם על ממבו־ג’מבו כזה או אחר, ואתה מאמין מכור. כך עובדת כל תנועה שלתפיסתי משעבדת את מאמיניה. “חב”ד היא הכת הקרובה ביותר ליהדות”, אמר הרב אליעזר מנחם מן שך. מכאן ואילך השליח הוא חייל בתנועה שעל פניה מנהלת ארגון של חן, חסד ורחמים. ובאמת, אירוח חם של נוער ישראלי בכל העולם הוא הספציאליטה החביב של חב”ד, כמו גם טיפול מסור בכל יהודי באשר הוא יהודי. עניין שבהחלט מחמם את הלב. ניכר על השליחים שהם מארחים בלב שלם, אלא שחוץ מהלב היהודי עובד כאן גם הראש היהודי: תקרב את הנוער ותרוויח אוהדים לרעיון כולו.



חב”ד היא חלק מהקואליציה הימנית הדתית הלאומנית. אלוהים והליובאוויטשר אומרים שארץ ישראל השלמה כולה שלנו, וכשיבוא המשיח תהיה כאן מדינת הלכה. ואם זה לא מספיק ומותר לחלום חזונות עתידיים, אזי תנועת יחד של אלי ישי זכתה בכפר חב”ד ברוב מכריע.