המודיעין הישראלי - כלומר במקרה הזה המוסד, אינו מרגל על אדמת ארה"ב ולא נגד יעדים אמריקאים בחו"ל. לא יכול להיות שהפרסום ב"פוליטיקו" הוא נכון. אך אם יש שמץ, ולו הקלוש ביותר, למהימנות הפרסום - על מציאת מתקני האזנה ליד הבית הלבן כפי שטוענים מקורות אנונימיים, אולי אנשי FBI לשעבר, הרי מדובר ברעידת אדמה שלא הייתה כמותה ביחסי ישראל - ארה"ב והיא עולה בחומרתה גם על פרשת יונתן פולארד, שגרמה בזמנו לזעזוע אדיר ביחסים, בעיקר בקשרי המודיעין, בין שתי המדינות. 
אם ישראל אכן הטמינה מתקני האזנה בסמוך לבית הלבן, ראש המוסד וראש הממשלה שיאשר מבצע כזה, יצטרכו לשאת באחריות - אך כאמור הסבירות שזה קרה שואפת לאפס. עד לפרשת פולארד ב-1985 ישראל ריגלה בארה"ב מעת לעת, ופעלה על אדמתה בעיקר בשני תחומים, ריגול טכנולוגי והשגת ציוד וחומרים עבור צה"ל, התעשיות הביטחוניות ותוכנית הגרעין שלה, ונגד יעדים ערבים שהגיעו לארה"ב - בעיקר בניסיון לגייסם, אבל פרשת פולארד הייתה קו פרשת המים בנושא זה. לא במקרה הופעל פולארד ביחידת מודיעין קטנה וסודית שלא מוכרת לציבור הרחב, בשם "הלשכה לקשרי מדע" (לקמ), שבראשה עמד אז רפי איתן ולא המוסד שהוא הגוף שמאתר ומגייס סוכנים מחוץ לגבולות המדינה.

וושינגטון היא יעד ריגול חשוב למדינות רבות, אויבות, יריבות ואף ידידות של ארה"ב
הטלת המשימה להפעיל את פולארד, כסוכן, הוטלה על הלקמ משום שהמוסד סירב לעשות זאת. למוסד היה הסכם שיתוף פעולה עם ה-CIA עוד משנות ה-50, ושאר קהילת המודיעין ידעה היטב שאסור לו לפעול בארה"ב, וכל פעולה כזאת שכרה ייצא בהפסדה. מאז פרשה זו, ישנה הנחייה חד משמעית, הנחייה שמשותפת לכל קהילת המודיעין של ישראל, שאין לפעול על אדמת ארה"ב או אחרי יעדים אמריקאים בעולם. 

הפרסום ב"פוליטיקו" מעורר תהיות, אך לא מפתיע בכל הקשור למקורות המידע שעומדים מאחורי הכתבה. אם אכן מדובר ב-FBI, הרי זה עשרות שנים, לאחר פרשת פולארד ולאחריה, חושד בישראל שהיא ממשיכה לפעול בשטח ארה"ב. חשדנות ה-FBI טבעית משום הגדרת משימתו - הוא הגוף האחראי על סיכול וריגול בארה"ב. 

צריך לקחת בחשבון אפשרות נוספת, יתכן והמכשירים שנמצאו אם אכן נתפסו מקורם מתוצרת ישראלית. בלי קשר לפרשה הנוכחית, חברות ישראליות (כדוגמת NSO) נחשבות למתקדמות ביותר ללוחמת סייבר ולא אחת מדווח כי הן מוכרות את הציוד שלהן באישור משרד הביטחון לממשלות ולארגונים ברחבי העולם. וושינגטון היא יעד חשוב לריגול של לא מעט מדינות בין שהן אויבות, עוינות, יריבות או אפילו ידידות של ארה"ב, כך שלמרות הפניית האצבע האוטומטית לעבר ישראל - ישנן מדינות רבות שאפשר ואחראיות לפעולה שכזו.