אדוני הנשיא טראמפ, תודה. מגיע לך. לא על מה שעוללת לאמריקה. זו בעייתם של האמריקאים. על מה שעשית למען ישראל. הסיוע הנדיב, המתנות ובעיקר המדיניות האזורית שסייעה לנו רבות בשנים האחרונות. הנה הרשימה, בסדר חשיבות עולה:

ניסוי של איראן בטיל בליסטי

ההכרה במערב ירושלים כבירת ישראל. זה נחמד. זה לא שאנחנו זקוקים לגושפנקא או לפתק מהגויים כדי לדעת שירושלים היא בירת הנצח שלנו. דוד המלך קבע את זה לפני אלפי שנים, ואף אחד לא ישנה את העובדה הזו. יחד עם זאת, העברת השגרירות למערב ירושלים היא מעשה ראוי לכל הדעות.

על ההכרה בריבונות הישראלית ברמת הגולן. זה לא שיש כאן חשיבות מעשית: יצחק רבין, בנימין נתניהו ואהוד אולמרט ניהלו מו"מ על פינוי רמת הגולן עם אסד האב והבן, אף על פי שמנחם בגין החיל עליה ריבונות ישראלית. אבל זה ממש נחמד.

על "תוכנית המאה", שהיא תוכנית להסכם שלום שפוי בינינו לבין הפלסטינים, שמאשרר את פתרון שתי המדינות אבל יוצר תבנית הגיונית יותר ליישומו. על סדרת הסכמי הנורמליזציה והשלום (סודן) עם מדינות מוסלמיות, שמחזקת את מעמדנו באזור, מרחיבה את האפשרויות הכלכליות ומבהירה לשכנים העקשנים שלנו שהשעון לא בהכרח פועל לטובת סרבנותם. והכי חשוב: על המדיניות שהובלת מול איראן.

דונלד טראמפ הוא אדם נורא. בור ועם הארץ, גס רוח, נרקיסיסט קיצוני, חסר אחריות, חסר רגישות, טיפוס מגעיל למדי שגורר אחריו שק ענק של שרצים. היה שווה לסבול את כל זה רק בזכות הסוגיה האיראנית. לפחות מבחינתנו, הוא שילם את חובו לחברה (רק חבל שלא שילם מס הכנסה).

הוא המיר את הפייסנות של ברק אובמה בגישה כוחנית של "מקסימום לחץ" על האייתוללות והתמיד בה מהרגע הראשון ועד האחרון. הסנקציות מפרקות את הכלכלה האיראנית בשיטתיות, והמשטר האיראני נמצא היום במרחק מסוכן מהקיר (מצד הגב) והתהום (מלפנים). תוסיפו לזה את הריגתם של הגנרל קאסם סולימאני ואבו בכר אל־בגדדי (דאע"ש) ותמצאו רקורד מזרח תיכוני טראמפי לא רע, שהבשיל לשיא נפלא בסדרת ההסכמים שנחתמו בחודשים האחרונים בין ישראל למדינות סוניות באזור.

אבל יש גם קץ' לסיפור הזה. עד עכשיו טראמפ עשה הכל נכון. השאלה היא מה הוא היה עושה מעכשיו. ולכן, אם אכן הפסיד בבחירות, זה לא בהכרח רע לאינטרסים שלנו מול איראן. לעולם לא נדע מה הוא היה עושה בקדנציה השנייה, אבל במערכת הביטחון הישראלית יש לא מעט בכירים שהביעו לא מעט פעמים חשש כבד מהעובדה שטראמפ יאבד עניין ברגע האמת, בדיוק כפי שאיבד עניין, או השתפן, ברגע האמת מול קוריאה הצפונית. במקרה כזה, אם האיראנים מחליטים לפרוץ לגרעין, עלולה הייתה ישראל למצוא את עצמה לבד במערכה כשאין לה תשובה אמיתית למצב או אופציה צבאית סבירה שיכולה למנוע את הפצצה האיראנית.

ועוד משהו: כמעט לכולם ברור ששני המועמדים, טראמפ וג'ו ביידן, מתכננים להיכנס למו"מ עם איראן על הסכם גרעין חדש אחרי שייכנסו לבית הלבן. האם אפשר לסמוך על טראמפ? הוא יהיה בקדנציה שנייה (זה כנראה כבר לא יקרה), ירצה מאוד פרס נובל לשלום (כיאה לנרקיסיסט ראוי לשמו) וישכח ברגע אחד את כל הדברים האחרים. הרי מול קים ג'ונג און הוא לא באמת הפליא בביצועי מו"מ. ולכן יש מצב שאפילו נתניהו לא מזיל יותר מדי דמעות מהעובדה שטראמפ כנראה סיים את תפקידו ההיסטורי.

את רוב המתנות שאפשר היה לקבל ממנו הוא כבר קיבל. בקדנציה השנייה לא יהיו לו מנופים על הג'ינג'י המטורלל הזה (הוא כבר לא צריך את האוונגליסטים), ולכן כדאי אולי ללכת עם המוכר והרגוע (ביידן, שמחזיק ברקורד מושלם של תמיכה בישראל) ולא להמר על הרפתקה נוספת עם האיש והרעמה האדומה.  

הטור המלא של בן כספית מופיע היום ב"מעריב סופהשבוע"