זה לא חדש שכוחות הביטחון מותקפים על ידי אנשים מפלג זה או אחר של האוכלוסייה וזה דבר שלא יישמע ולא ייעשה. לכן, עד שבתי המשפט לא ימצאו לנכון להעניש ביד קשה את המתקיפים, הדבר לא ייפסק.

תלמידי ישיבת גרודנא מהפלג הירושלמי הפרו השבוע ברגל גסה את הסגר, וכאשר באו שוטרים על מנת לאכוף את ההוראות, הם נתקלו בקללות, אבנים ומקלות. כולנו ערים לבעיית אלימות משטרתית. כשזו קורית, יש מח"ש, הגוף שמתחקר, מטפל ומעניש את האשמים. במקרה של אלימות אזרחים כלפי שוטרים, ההתנהלות שונה לחלוטין, בעיקר משום שאז נכנסת הפוליטיקה לתמונה.

עימותים בין שוטרים ומפגינים במחאה על מות אהוביה סנדק בתל אביב



אירוע נוסף היה השבוע כאשר מפקד סיירת גולני, סא"ל איוב כיוף, הותקף על ידי מתנחל סמוך לקדומים וספג אגרוף לפניו במהלך הפגנה בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל. עם כל הצער על המקרה הטראגי והכואב, ההפגנות האלימות של נוער הגבעות ופגיעה בכוחות הביטחון אינן מוצדקות ואינן נסבלות, ואין לעבור עליהן בשתיקה. אותם כוחות ביטחון שומרים ומגינים על ההתנחלויות ומסכנים את עצמם יום־יום.

אגב, האם נערי הגבעות, שהיו ברכב עם סנדק ז"ל ונחשדו ביידוי אבנים לעבר פלסטינים, אינם יודעים כי יידוי אבנים על רכב בתנועה עלול לגרום להריגה? סנגורו של אחד הנערים, עו"ד נתי רום מארגון חוננו, אמר כי "העבירה הקשה באמת היא עבירת המתה, שהיא החמורה בספר החוקים". הוא בוודאי לא התכוון להמתה העלולה להיגרם מאבן שפגעה בחלון מכונית נוסעת. בוודאי שלא התכוון לאבן שנזרקת מידיהם של נערים "ללא עבר פלילי", לדבריו, ש"אחד מהם אפילו נפגע בזיכרונו ונפגע רגשית".

תקריות מהסוג הזה לבטח לא יכולות לקרות בארצות הברית וגם לא בחלק גדול ממדינות אירופה. המאיים או המרים יד על שוטר במדינות אלו, סביר שמהר מאוד יתחרט על מעשיו, ושום פוליטיקאי לא יתערב בעניין לטובתו, אולי להפך. הגיע הזמן שגם בארץ תשתנה הגישה, ומערכת המשפט תחמיר את הענישה של הפוגעים בכוחות הביטחון. כל זמן שתוקפי כוחות הביטחון ירגישו מוגנים על ידי הפוליטיקאים, המצב יימשך, וחבל.