נפתלי בנט בנה את הקריירה הפוליטית שלו על פטריוטיות, במובנה החיובי. נדמה לי שאם היו עושים סקר פטריוטיות בקרב הפוליטיקאים שלנו, בנט היה מסיים באחד המקומות הראשונים. גם מתנגדיו משוכנעים שמדובר בפטריוט ישראלי שהמדינה, מבחינתו, קודמת לכל דבר אחר, כולל האגו האישי. בנט הרוויח את התדמית הזו ביושר.

בשבועות הקרובים נדע אם כל זה היה אותנטי, או פייק. זה נחמד לדבר על פטריוטיות, זה מעניין להסביר איך מלחמת לבנון השנייה גרמה לך להשליך את עצמך אל תוך היורה הפוליטית, אבל כל זה מתגמד אל מול המבחן האמיתי, זה שבנט עובר עכשיו. הוא יודע שישראל חייבת להיפרד מנתניהו. הוא אמר את זה במפורש, בקולו, לאורך כל הקמפיין. הוא יודע שיש עכשיו שעת כושר נדירה לעשות את זה. כל מה שצריך זה להעביר, סוף־סוף, את חוקי השחיתות. נאשם בעבירה מסוג פשע אינו יכול לעמוד בראש ממשלת ישראל. פשוט, הגיוני, אלמנטרי.

אם בנט ומפלגתו ירימו את ידם בעד הצעת חוק פוטנציאלית כזו, תם ונשלם. על כף המאזניים הצורך לאפשר לישראל להשתחרר מהביצה הטובענית והרעילה שבה שקעה, מול האינטרס האישי של בנט להצליח להבקיע את דרכו אל תוך הליכוד. אינטרס ממלכתי מול אינטרס אישי. מבחן אמיתי תחת אש. עכשיו, בואו נראה את נפתלי בנט.

כל האמור לעיל שריר וקיים בתנאי שהמעטפות הכפולות לא יהפכו את התוצאות והמצב הנוכחי יישאר: גוש נתניהו 59, גוש השינוי 61. זהו מצב הרסני לנתניהו. מתנגדיו יוכלו להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין, לקבל שליטה על הפרלמנט, להכתיב את הקצב ולהגדיל את הלחץ על הליכוד, על בנט, על הליבה הקשיחה של בלוק נתניהו. אם זה יחזור לתיקו 60, או ליתרון של נתניהו, הקלפים נטרפים מחדש, כאילו כלום.

בינתיים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהליכוד קרס בקלפיות. 6 מנדטים פחות מהפעם הקודמת, אחוזי הצבעה נמוכים משמעותית במעוזים הגדולים ביותר. בת ים, טבריה, עפולה, באר שבע ועוד הרבה מאוד מקומות הצביעו ברגליים. קריסת מספרים קולוסאלית שהעלייה בתמיכה בליכוד במגזר הערבי רחוקה מלפצות עליה. מתברר שאפקט העייפות מביבי (Bibi Fatigue) חי וקיים, בועט ומתפתח. 

ואם נחזור להתחלת הטור הזה, לו היה נתניהו פטריוט ישראלי אמיתי הוא היה מפנה מזמן את מקומו ומשחרר את המדינה מלפיתת החנק שלו. המבוי הסתום הפוליטי הנוכחי לא יאפשר להעביר תקציב בעתיד הנראה לעין. ישראל תמשיך להתנהל כחלטורת בננות עם "תקציב המשכי", שנה שלישית ברציפות, כשהסוף אינו נראה באופק. בעצם, הוא כן נראה באופק והוא תלוי בנפתלי בנט.