הוא נחשב אחד מגדולי הנוכלים בהיסטוריה. כשהיה נער, אביו פשט רגל. הוא ראה לנגד עיניו את הוריו מתרסקים כלכלית, ונשבע שלו זה לא יקרה. הוא נתפס גונב לראשונה לפני 45 שנים, אבל היו מי שבחרו להעלים עין ממעשיו, מה שהביא אותו להעז יותר ולגנוב סכומים גבוהים יותר.

הוא בנה לעצמו מוניטין כמשקיע שמייצר תשואות גבוהות לא רק בתקופה של עליות בשווקים, אלא גם בתקופות ששוק הכספים התמודד עם ירידות תלולות. כך הוא הונה כ־37 אלף משקיעים ב־136 מדינות במשך ארבעה עשורים.

בין קורבנותיו היו אישים ידועים דוגמת במאי הקולנוע סטיבן ספילברג, חתן פרס ישראל לשלום אלי ויזל, והמפיק ההוליוודי ג'פרי קצנברג. הוא עקץ גם מספר רב של מוסדות להשכלה גבוהה וארגונים שלא למטרות רווח, בהם ישיבת יוניברסיטי בניו יורק, שהוא היה חבר הדירקטוריון שלה, אוניברסיטת ניו יורק והוועד האולימפי הישראלי. הוא לא בחל בכלום, ולאיש לא הייתה אצלו חסינות. הוא עקץ גם את הפילגש שלו, בסכום עתק של 100 מיליון דולר, והעמיד דורות של תלמידים נוכלים.

מבצע ההונאה של הנוכל רב־הזרועות נחשף בעקבות המשבר הכלכלי בשנת 2008, כשמשקיעים רבים ביקשו לפדות את כספם, וגילו להפתעתם שהוא נעלם. שני בניו הועסקו בתפקידים מרכזיים בחברת ההשקעות של אביהם. הם נחקרו על ידי המשטרה, אבל לא הועמדו מעולם לדין. אחד מהם התאבד בגיל 47 בתלייה בדירתו במנהטן, והשני מת מסרטן.

בשנה שעברה הוא פנה לנשיא וביקש ממנו להמתיק את עונשו - 150 שנות מאסר בפועל - בקשה שלא נענתה. לאורך חייו הוא צבר חובות בסכום עתק של 19 מיליארד דולר. באפריל האחרון הוא מת בתאו בכלא.

אתם מוזמנים לגלות:
מי האיש?

פתרון החידה הקודמת:
איש התקשורת הראשון שהוכתר כאיש השנה של השבועון "טיים", שיש לו הון עצמי שנאמד בשני מיליארד דולר, והוא מגדל על אדמותיו 40 אלף תאואים - עדר התאואים הגדול בעולם - הוא טד טרנר, שהיה גם בן זוגה של השחקנית ג'יין פונדה.