משחר נעורינו אנחנו משועבדים לכרטיסי הגרלה. כאלה המבטיחים עם הזכייה להתרפק על גלי העושר שיביאו בעקבותיהם את האושר. עד עצם היום הזה אנחנו נוטלים בהתרגשות את העיתון על מנת לגלות מי זכה בהגרלת הלוטו או הטוטו או כל זכייה אחרת ומחפשים את המספר שלנו. עד כה ללא הצלחה, מלבד זכיות מועטות מצלצלים.

לכן גל של קנאה יוקדת סחף אותנו כאשר קראנו על אדם אחד במדינת אילינוי בארצות הברית שזכה בהגרלת הלוטו במיליארד ורבע דולר. כל גופנו רטט מקנאה. אחרי שנרגענו מעט שאלנו את עצמנו מה היינו עושים בכסף העצום והרב, אילו אכן היה זורם לחשבוננו בבנק. ראשית כמובן היינו נוטשים את דירתנו המרווחת לטובת בית שיש בו בריכה, מעלית, שוער ושמירה איתנה. היינו מתמקמים בקומה גבוהה וצופים אלי נוף מרהיב. כמיליארדרים היינו עולים למרומי ביתנו החדש, מהלכים בינות לחדרים הרבים וכמובן היינו שוכרים גם משרת אישי. היינו מיד מחליפים את מכוניתנו במכונית חדשה מהדגם המשובח ביותר.

בוודאי גם היינו טסים ללונדון במחלקה ראשונה. על אף עושרנו הרב היינו נאלצים לעבור את כל מחסומי הבדיקה כיתר בני האדם. היינו מזמינים סוויטה במלון, אך מגלים עד מהרה שזו דומה לאותם חדרים שבהם נהגנו לשכון עד כה בביקורינו בלונדון. היינו מבקרים בבית המרקחת על מנת לרכוש תרופה שאנחנו משועבדים לה ונאלצים להמתין בתור כאחד האדם. היינו מבקשים לרכוש לעצמנו בגדים חדשים ובודקים בקפידה את המוצע לנו בחנות הפאר, אך אז מגלים כי בגדינו המונחים היטב על גופנו מצוידים בדיוק באותם היתרונות.

כאן בוודאי היינו שואלים את עצמנו: מה עלינו לעשות במיליונים שנחתו עלינו? מדוע איננו מזדקרים הרבה מעל שאר יצורי האנוש? האם המיליונים הללו לא היטיבו כמלוא הנימה את חיינו? כבר כיום משפחתנו שרויה בנחת, כולנו בעלי דירות מרווחות, ילדינו שמחים ומאושרים, כולנו לבושים כהלכה בימי הקיץ והחורף. לכן החלטנו באומץ לוותר על התשוקה לזכייה הגדולה שהייתה מזכה אותנו בכותרת בעיתון, אך כנראה לא בלמעלה מזה. הבה נמשיך בחיינו רבי הנחת, אם כי לא נפסיק לרכוש כרטיסי הגרלה.