תארו לעצמכם אישה צעירה, בת 29, כמעט בת 30, שרצה בפריימריז בליכוד שיתקיימו בשבוע הבא. היא רוצה להיות חברת כנסת בליכוד. עכשיו תארו לעצמכם שהיא ערבייה מוסלמית. היא באה מקלנסווה, אבל גרה כבר שנים רבות בחיפה. בגיל 14 עברה לחיות באנגליה אצל משפחה אנגלית לכמה שנים וספגה גם את התרבות הבריטית.

היא ערבייה ישראלית. תארו לעצמכם שהיא, כערבייה וכמוסלמית, תומכת במדינת ישראל כמדינה יהודית. גם כאשר תוקפים אותה על כך, היא לא נשברת, וממשיכה לומר את האמת: שהיא אוהבת את היהודים, שהיא ציונית, שהיא יודעת שמדינת ישראל פירושה זכויות אדם וקדמה לכולם.

זו דימה תאיה, ואני שומר איתה על קשר זה מספר שנים. מאז שהיא בת 26 אנחנו מדברים לפעמים, כי מאוד מעניין אותי איך היא מחזיקה מעמד בעולם עוין כלפי דעות כשלה. עם זאת, אני הרי לא נמצא לידה כל יום, אני לא שומע את אלפי התגובות שהיא נתקלת בהן בחיי היומיום.

בין התגובות של ערבים שמצאתי ברשת בעקבות ראיון איתה שפרסמתי ב"מעריב" לפני כשנתיים וחצי ראיתי כזו, למשל: "את המיץ של עבדי האומות והתופעה הכי מכוערת של הקולוניאליזם". צריך להיות חזק כדי לעמוד מול מתקפות כאלה.

אני תמיד חושש שמא היא כבר נשברה, אבל כשדיברתי איתה אתמול, התברר לי שהיא לא נשברה כלל. היא ממשיכה להאמין באותן אמיתות, ולא להסתיר את אהבתה למדינת ישראל.

"דימה", שאלתי אותה אתמול, "בואי נגיע למקום שאולי הוא רגיש. הליכוד תומכת בהתנחלויות, ומאמינה בחיזוק ישראל גם דרך יישוב יהודה ושומרון ביהודים, בלי לפגוע בערבים שגרים שם. מה העמדות שלך כאן?".

"זה מצוין", היא עונה לי, "דווקא יהיה להם טוב. אם יהיה סיפוח ויהיה שלטון ישראל, הרי ידוע שכל עוד יש שלטון ישראלי, איפה שלא יהיה, הדמוקרטיה תשלוט, וזה טוב לערבים. יותר קדמה ויותר זכויות אדם. ברשות הפלסטינית לא יודעים מה זה זכויות אדם. מי שפותח את הפה נגדם - הורגים אותו. אין להם זכויות אדם, אין ערכי אנוש.

"לבני אדם טוב בכל מקום שבו יש משטר הומניסטי, ובטח ובטח משטר כמו של מדינת ישראל, שהיא מדינה הומניטרית, מדינת זכויות אדם, מדינת חוק. בטוח שתחת שלטון ישראל יהיה להם טוב. גם בעזה. מי שכובש את עזה כיום זה חמאס, לא מדינת ישראל. אני אומרת את זה כל הזמן, גם בחו"ל, אבל תנו לקול שלי להישמע. זה קול של תקווה, קול של אמת.

"יש עוד אנשים במגזר הערבי שרוצים לומר את זה, שרוצים להתחבר למדינת ישראל. אני בטוחה ואני מאמינה במצביעים של הליכוד, שהם חלק מן העם, ומקווה שהם יודעים היטב במי לבחור בפריימריז. אין לי דילים, אין לי קומבינות, אבל אני מקווה שהאמת תנצח בסוף".

דימה תאיה תובעת בימים אלה את הרשות הפלסטינית על הסתה נגדה. אני שואל אותה על כך. "ב־2017 יצאתי במשלחת לארצות הברית, שמטרתה הסברת עמדות ישראל וצדקת ישראל. בעקבות כך הזמינו אותי לערוץ טלוויזיה בנצרת, שממומן על ידי הרשות הפלסטינית.

"הגעתי לראיון, ראיתי דגלי פלסטין, הייתי בהלם. אני נכנסת לשידור חי, והמראיין אומר לי: 'מדינת ישראל אפרטהייד'. אמרתי לו 'תתבייש לך'. אמרתי לו את האמת בפנים. התחיל נגדי טרור ברשת, הפעילו את כל הערבים לא רק בישראל. זה עבר לחמאס, זה הגיע עד מרוקו וסעודיה. זה היה פשוט טרור רשת, איימו על החיים שלי.

"במקום להישבר, קמתי ואמרתי לעצמי: ישראל היא מדינת חוק, אני הולכת לתבוע על לשון הרע ועל הסתה מכוונת ועל פגיעה בי. אם לא הייתי חזקה, לא הייתי עומדת על הרגליים היום. רצו פשוט להשמיד אותי. הם רוצים להשתיק כל קול כמוני. הם רצו לסתום לי את הפה על ידי טרור רשת בפייסבוק ובכל מקום. איומים, השמצות, הסתה.

"כשתסתיים הפגרה של בתי המשפט, בספטמבר, יוגש כתב תביעה, נלך לבית משפט, ואני חושבת שזה יהיה משפט ציבורי, כי אני מניחה שהתקשורת תסקר את זה. אף אחד לא יסתום לי את הפה, רק כי אני אומרת את האמת על המדינה".

היא אמרה לי עוד בשיחתנו אתמול: "צריך לשנות. שנעשה היסטוריה: שאישה, צעירה, מוסלמית ציונית, תיכנס לכנסת ותראה למדינת ישראל ולעולם שבמפלגת שלטון יש דווקא נציגה מהמגזר הערבי, שיכולה לשנות".