זה לא מבצע, זו לא מלחמה או "מערכה ממוקדת", זהו תרגיל בקורס מדבירים. עד כדי כך זה "לא כוחות". וכרגיל, במקום לייבש את הביצה רודפים אחרי היתושים. 

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

"עלות השחר" נפתח בהצלחה, אך התקופה המסוכנת מתחילה עכשיו | בן כספית

הסיכול שפתח את המבצע: כך חוסל בכיר הג'יהאד האיסלמי | צפו

גנץ מאיים: "הנהגת הג'יהאד האסלאמי בחו"ל תשלם מחיר"

בעקבות המבצע: הגבלות פיקוד העורף המעודכנות

כדי להבין מה בדיוק קורה היום ברצועה צריך להבין שאלה הם חוקי המשחק אחרי שנותיו של בנימין נתניהו (ולחרוק שיניים: מדיניות אווילית וזדונית). ועד שלא ישונו החוקים, יימשכו תרגילי ההדברה הללו מעלות השחר עד רדת החשיכה. כולל. 

אם נהרגים משלנו זהו נזק משני ולבנו עם המשפחות, בלה בלה. איש לא מאמין שצה"ל וכוחות הביטחון "ימגרו" את הג'יהאד, כפי ש"מיגרו" את חמאס ואת אש"ף. צה"ל הוא כלב התקיפה שלנו והאינטרס שלו הוא לקבל אחרי כל סבב (זה התשיעי) תוספת תקציב ולהשתפר לקראת הסבב הבא. מי שאמורים לנצל ככלות האש את ה"שקט" וה"ניצחון" הם הפוליטיקאים, במקרה הזה יאיר לפיד ובני גנץ.

השאלה היא האם הם מסוגלים לשנות את כללי המשחק, והתשובה היא - אשרי המאמין. על פי הכללים הקיימים, צה"ל "ינצח" ו"ישיג שקט". רק אם גנץ ולפיד יכריזו אחרי ה"ניצחון" על מוכנותם להגיע להסדר עם חמאס (החמאסניקים כיום קצת חברים שלנו, לא?), כולל שחרור אסירים משמעותי - יישברו כאן כללי המשחק. "ניצחון" ו"תקווה" הם כלים משני תודעה בכל מערכת בחירות, ואולי יזיזו אצלנו לקלפי איזה מנדט סרבן לטובת ניצחון על ה"אויב" מבית. שחרור אסירים הוא צעד נועז אבל מתבקש. בכל סקר בחירות בגדה חמאס עשוי לנצח חרף מאמצי ממשלות ישראל למנוע בחירות. כדאי להכיר במציאות הזו לפני שממשיכים, כמוכי עוועים, לרדוף אחרי יתושים. 

זו גם ההזדמנות לסגור את הפינה הפעילה של משפחת גולדין. איש לא יודע מה הם רוצים, כולל המתאמים מטעם משרד ראש הממשלה, שתפקידם להשתיק אותם. הגולדינים רוצים, בצדק, "להחזיר את הבנים הביתה". אלא שהם מתנגדים לחילופי אסירים. המסקנה המתבקשת היא שלדידם רק כיבוש הרצועה יספק את דרישתם, שנתמכת על ידי הימין שמתמודד על כיבוש השלטון בישראל כדי להנציח את הכיבוש בכלל. הג'יהאד הוא התירוץ של כולם - מחמאס ועד אש"ף, וכמובן של ישראל.