קוביד 19 נבלם בארצות הברית. מתברר שגם נגיף הטראמפיזם נעצר. זאת המשמעות המרכזית והחשובה של תוצאות הבחירות לאמצע הקדנציה שהתקיימו אתמול בארה"ב. התוצאות עדיין חלקיות. בכמה מדינות הספירה עדיין נמשכת. אבל כל הפרשנים והמומחים שהתבטאו בדיווחים בעיתונות הכתובה ובפרשנויות בערוצי הטלוויזיה מסכימים ומאשרים כמעט בהסכמה כללית - התוצאות הלא-סופיות כבר קבעו, הוכיחו וחשפו באופן חד-משמעי, הערכות שהציפו את אמצעי התקשורת וההצהרות שמועמדים רפובליקנים שיווקו כי צפוי בבחירות אמצע הקדנציה מה שהגדירו "גל אדום", כלומר ניצחון גורף לרפובליקנים בבית הנבחרים ובסנאט – התגלו במקרה הטוב כמוגזמות ובמקרים אחדים כהזויות.

דונלד טראמפ שלא "רץ" כמועמד אבל גילה התערבות ומוערבות חריגות בהצהרות, התבטאויות, נאומים באספות בחירות  וגילויי תמיכה ואהדה במועמדים ומועמדות רפובליקנים, יצא המפסיד הגדול של יצא המפסיד הגדול של הבחירות. "מחכה לנו לילה אדיר", הצהיר דונלד טראמפ בערב לפני יום הבחירות. הוא נראה כהרגלו מלא בטחון עצמי, יוהרה והתרסה. הוא היה בטוח שמועמדים ומועמדות שכל כך תמך בהם ינצחו. התוצאות  הוכיחו לטראמפ שהן עבורו יותר לילה מאשר אדיר. הסנטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, ממקורבי טראמפ, סיכם את התוצאות בראיון לרשת nbc."לא, לא הגיע הגל האדום", הודה ולמעשה ביטא את האכזבה בצמרת המפלגה הרפובליקנית.  

האמת בשטח פחותה הרבה יותר מגל. פרשן בערוץ ציבורי בניו יורק לעג, "התוצאות הן אפילו לא זרם מורגש, מבחינת הרפובליקנים". אי אפשר להתעלם מהעובדה שהתוצאות הסופיות לפי הערכת מומחים, יגדילו את מספר חברי הקונגרס הרפובליקנים ויעניקו בבית הנבחרים רוב לרפובליקנים. רוב לא גדול, אבל מספיק שייתן לרפובליקנים יתרון פרלמנטרי לבלום יוזמות של הבית הלבן ולהפריע לדמוקרטים לקדם הצעות. התוצאות לסנאט שיקבעו את מספר הסנטורים של שתי המפלגות חשובות יותר. הערכה היא שהתוצאות הסופיות לסנאט יוודעו ויאשרו סופית רק בעוד חודש.

לפי הערכות של פרשנים ומומחים שהתבטאו הבוקר, גם התוצאות בסנאט, לא ימלאו את התקוות של הרפובליקנים ואת שאיפתם לשליטה בבית העליון הנחשב למקדש החקיקה של ארה"ב. ניצחונות לדמוקרטים שכבר אושרו ושנחשבים הוכחות להערכה שהטראמפיזם איננו כל כך חזק ורחוק ממעמד של גורם משפיע ומוביל בזירה הפנימית בארה"ב הם, ניצחונה של קאתי הוקול הדמוקרטית שנבחרה לכהונת מושל ניו יורק, האשה הראשונה בתפקיד הזה. ונצחונו במדינת פנסילבניה של המועמד הדמוקרטי למושב בסנאט ג'ון פטרמן. ניו יורק נחשבת מעוז לדמוקרטים. אבל בשבועות האחרונים גברה והתחזקה נוכחותו במרוץ לכהונת המושל של מועמד רפובליקני לי זלדין. זלדין ניהל קמפיין נמרץ, תקיף ונרחב.

באחרונה הראו סקרים שסיכוייו צמודים לאלו של קאתי הוקול, המועמדת הותיקה לכהונת המושל.  התוצאות אבל אישרו מחדש את עוצמתו של המעוז הדמוקרטי של ניו יורק. בפנסילבניה, מדינה מרכזית חשובה ומשפיעה, התנהל מאבק שלא היה חף מכיעור בין ג'ון פטרמן הדמוקרטי לד'ר הוז הרפובליקני – שתי דמויות חדשות בזירה הפנימית של פנסילבניה. בעיצומו של הקמפיין שלו, ג'ון פטרמן חלה באירוע מוחי. אבל התאושש מהר והרבה בהופעות ונאומים. ד'ר הוז לא פיגר אחריו וניהל קמפיין תקשורתי חזק. הוא לא התנער מגילויי תמיכה בו מצד פוליטיקאי מקומי הידוע כאנטישמי.

פטרמן, שבחזותו החיצונית לא נראה בדיוק כסנטור, ניצח. כאמור, התוצאות אינן סופיות. מה שברור מהתוצאות החלקיות שמעמדו של דונלד טראמפ והשפעתו במפלגה הרפובליקנית אינם משמעותיים כפי שהוערך בשבועות האחרונים. טראמפ הודיע כי ב-15 לחודש יישא נאום חשוב. כנראה שיצהיר על מועמדותו לנשיאות.

בשבועות ובימים שלפי בחירות אמצע הקדנציה, פרשנים ומומחים הרבו לחזור על הערכות שציינו את היחלשות מעמדו  של הנשיא ג'ו ביידן. הם טענו כי יוקר המחיה והאינפלציה פגעו קשות במעמדו של הנשיא ביידן. נראה שגם הערכות  האלו הגזימו והפריזו. לפי המסורת בפוליטיקה האמריקאית, תוצאות בחירות אמצע הקדנציה הן תמיד לרעת הנשיא המכהן ומפגן של אי שביעות רצון מתפקודו. התוצאות הפעם אינן הוכחה  לפופולאריות של הנשיא ביידן, רחוק מזה. אבל הן גם אינן הוכחה שאי שביעות רצון מתפקודו היא חזקה כל כך ונחלת הרוב. רחוק מזה. זה חידוש מעניין של מסורת בחירות אמצע הקדנציה.