סכסוכי שכנים הם צרה המלווה אותנו מאז בנינו את ביתנו בשכונה. מדוע לא ניתן לבני אנוש המתגוררים זה ליד זה לחיות בשלווה ובנחת ואפילו לחבק בחדרי המדרגות או בחצרות את היוצאים והבאים?

החגים האחרונים הולידו סכסוכים בלתי פוסקים בין שכנים. כך למשל, שכן בבניין רב דיירים ביקש לבנות סוכה בחצר כמצוות החג. שכן אחר התייצב והצהיר שהסוכה תביא רעש ולכלוך ועל כן הוא מתנגד להקמתה. באחרונה נידונה תביעה דומה של דיירים בבניין נגד חברת הניהול בביתם. הם פנו לבית המשפט וביקשו ממנו להצהיר כי הם רשאים להקים סוכה בחצר הבית. בית המשפט קיבל את התביעה ואישר את זכותם להקמת סוכה.

במקרה אחר, שמענו על שכן בבניין שמרבה בעישון. עשן הסיגריות חודר מעת לעת לדירת שכנו הצמודה אליו. השכן ביקש מהמעשן לנדוד למקום מרוחק יותר, אך המעשן סירב. האם צודק המעשן, או שמא שכנו הטוען כי העשן חודר לריאותיו וטורד את מנוחתו ובריאותו? המקרה הגיע לפתחו של בית המשפט והסתיים בפשרה. בהסכמת שני הצדדים הוחלט כי השכן ימשיך לעשן בחלק המרפסת המרוחק יותר משכנו. במקרה נוסף ודומה הגיש אדם כנגד שכנתו תביעה בטענה כי עשן הסיגריות מדירתה מטריד את שלוותו ובריאותו.

ועוד מקרה: דיירת פנתה לבית המשפט בטענה כי דייר אחר מחזיק את כלבו בחדר המדרגות, ובכך הוא טורד את מנוחתה. בית המשפט הסכים כי מדובר בהטרדה ופסק לתובעת פיצוי כספי. כמו כן, שמענו על דייר בבניין שהפך את החניה הקבועה לאורחים לחניה הפרטית שלו, ובעקבות כך שכנו שקל הגשת תביעה כנגדו. בואו כולנו נקבל החלטה אמיצה: להתחשב בשכן שמעבר לדלת ולהשאיר את המרחב הציבורי נעים לכל.