מה לא נאמר בזמן האחרון על אובדן משילות, אי־ביטחון והקשר ביניהם? במיוחד בולטות אוזלת היד והתוצאות הקטלניות בשטח הנגב – פשיעה פלילית קשה, עבירות מין מזעזעות, פריצות למחנות צבא וגניבת כלי נשק ותחמושת, גניבות וגביית דמי חסות בפרהסיה, ירי פראי כולל על יישובים, השתוללות קטלנית בדרכים, בנייה בלתי חוקית כשגרה. והכל בחוצפה קיצונית ובראש חוצות, תוך הבלטת הלאומנות והטרוריזם.

כמי ששירת שנים רבות בצה"ל והיה ראש המשלחת הביטחונית של ישראל בכל המשאים והמתנים בתהליך (עליו) השלום וראש המל"ל בשתי ממשלות, אני מכיר לעומקו את הצורך שלנו, הישראלים, לא רק בביטחון אישי ולאומי – אלא גם בהרגשת ביטחון.

במקומות שזו איננה, ישראלי לא מבקר, לא משקיע הון, לא רוצה שילדיו יגדלו במקום שבו אין לו תחושה שהוא יכול ללכת בבטחה. במצב מדכא ומייאש זה חי העם היהודי אלפיים שנה בגולה. פה הוא רוצה, ובצדק, להרגיש מוגן וחופשי במדינתו. חבלי ארץ שאין בהם ביטחון וחופש תנועה אינם נחשבים שלנו. כך מאבדים אותם.

אז מה אפשר לעשות? אכיפה מוקפדת, ענישה מחמירה, התיישבות ופיתוח. כנס חירום בנושא, "קרקעות הלאום – ללאום", מתכנס זו השנה השנייה לדיון וקידום שיתוף פעולה. במוקד הכנס יעלה לדיון הנושא הנכון – החזרת קרקעות הלאום לאומה; הוא יתקיים במקום הנכון – בנגב, ביישוב עומר; ואפילו התאריך נכון - כ"ט בנובמבר.

הכנס מאורגן על ידי עמותת מבטחי עם פורום שילה, וייטלו בו חלק ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש מועצת עומר פיני בדש, עמותת ישראל שלי, תנועת אם תרצו, ארגון רגבים, השומר החדש, מכון המחקר הציוני למשפט וכלכלה, מחוז הדרום של משטרת ישראל ועוד רבים וטובים. אני כמייסד אדבר בכנס על ביטחון ומשילות, ובעיקר על מה ניתן וצריך לעשות במצב חירום זה.

ממשלה חדשה בפתח, ורבות הציפיות ממנה לתיקון דרסטי של המצב. ולאלו מכם המודאגים ושואלים "מה אנחנו יכולים לעשות?", צאו לדרום לטיול, לחופשת נופש. נשמח גם לפגוש אתכם בכ"ט בנובמבר בעומר.

הכותב הוא אלוף במיל' וח"כ לשעבר