קראנו בימים האחרונים על מקרה מזעזע שאירע בבית מגורים בחיפה. לפי הדיווח, שוטרי בילוש שערכו חיפוש בבית מגורים בעיר במטרה לאתר בו סמים מסוכנים - אכן מצאו אותם ועצרו את שני הצעירים שהחזיקו בהם, אך למרבה הזוועה במהלך החיפוש באותו מתחם הם גילו לפתע לתדהמתם באחד החדרים כלוב ברזל גדול ונעול. כאשר הציצו לתוכו, ראו בו תינוק בן שנה הנעול בתוכו, ולידו כריות ובקבוק שתייה.

הבלשים המזועזעים מיהרו לשחרר את הילד, ואמו נעצרה על ידי הבלשים בגין כליאת שווא, הזנחת קטין והתעללות בקטין חסר ישע. אנו חוששים שהעונש שיוטל על האם יהיה מאסר על תנאי ועבודות שירות, כנהוג בבתי המשפט בארצנו, שמקילים לטעמנו בעונשם של מי שצריכים להיכלא מאחורי סורג ובריח לשנים רבות, ולו רק למען יראו וייראו.

בעוד אנחנו המומים למשמע המעשה הנורא הזה, קראנו ידיעה על סטודנט שגנב משורדת שואה גלמודה בת 90 שנה כמאה אלף שקלים, שאותם חסכה לימים קשים הממתינים לה. לפי הדיווח, הסטודנט התגורר בדירתה כדייר ונטל ממנה ללא ידיעתה והסכמתה את כרטיסי האשראי שלה, ובאמצעותם ביצע מאות עסקאות בבתי עסק ובחנויות. כמו כן, לפי הדיווח, הוא גנב כספים מהמגירה בחדר השינה של הקשישה.

לא נותר לנו אלא לשאול את עצמנו: מה יהיה עונשו לאחר כתב האישום שהוגש נגדו? אנחנו שוב חוששים כי השופטים עלולים להקל בעונשו. אילו אנו היינו יושבים בדין, כנראה שלא היינו חוסכים ממנו הרבה שנות מאסר. יש להרחיק עבריינים כאלה מהחברה למען יחדלו ממעשיהם הנפשעים.

אנחנו פונים לשופטי ישראל ומתחננים לפניהם: אנא אל תקלו בעונשם של מחרביה ומהרסיה של מדינתנו, המבקשת להיגמל מחורשי רעתה של החברה.