זה לא חדש וזו לא הפעם הראשונה שמתנחלים או נערי גבעות תוקפים את כוחות הביטחון המופקדים על הגנתם ומחרפים את נפשם בהגנתם. הם זורקים אבנים, יורקים, מקללים ואף מרימים עליהם יד. כבר בנובמבר 2005 דנה הכנסת בהתקפות המתנחלים על חיילי צה"ל, זאת לאחר פציעתו של סא"ל בני שיק, סגן מפקד חטיבת שומרון. מאז קרו עוד מקרים רבים, והשלטונות כמעט אינם מגיבים, עובדה המעודדת את “העשבים השוטים" לצמוח, לשגשג ולהתרבות.

באוקטובר האחרון תקפו מתנחלים לוחמי צה"ל שניסו לפזר מפירי סדר. מג"ד ושלושה חיילים נפצעו. במערכת הביטחון התריעו כי במקום שהכוחות ישמרו על ביטחון התושבים הם נאלצים להתמודד עם אלימות מצד יהודים. אני מאמין שאם השב"כ מסוגל לאתר ולתפוס מחבל פלסטיני, הוא בוודאי יכול לאתר את פורעי החוק, אבל כאן מערכת המשפט כושלת ולא מענישה בעונשים קשים את אלו התוקפים את מי שמגינים עליהם.

השיא היה לפני ימים ספורים, כאשר מתנחלים ניסו לדרוס קצין באזור חווארה והשליכו אבנים על חיילים. כשמפקד חטמ"ר בנימין הגיע למקום, הוא הותקף מילולית ופיזית. אומנם שר הביטחון יואב גלנט אמר כי “לא תהיה סובלנות כלפי פורעי חוק", אך בשטח דבר לא נעשה. לו היו מטילים עונשים כבדים, ייתכן שזה היה משמש הרתעה מפני תקיפות חיילי צה"ל בעתיד. מקום שתושביו יתקפו את כוחות הביטחון אינו זכאי להגנה של כוחות אלה. אם כל תקיפת חייל או שוטר תגרום להסרת ההגנה מן היישוב שאליו משתייכים התוקפים - אני בטוח שהדברים ייראו אחרת.

הוא הדין גם לגבי התנחלויות לא חוקיות. אם הן אינן חוקיות, אין סיבה להגן עליהן ולשלוח לשם כך כוחות צבא ומשטרה. אני יודע שאלו דברים חמורים, אבל לא ייתכן שמצד אחד מגינים על התיישבות בלתי חוקית ומצד שני באים לפנות אותה בכוח. בוודאי חומר למחשבה.

ובשולי הדברים - בפוסט שפרסם השר שלמה קרעי, הוא כינה את המילואימניקים שהודיעו לרמטכ"ל כי לא יתייצבו לשירות בשם “סרבנים מחוצפים", והוסיף “לכו לעזאזל". נראה אותך, כבוד השר, מסתדר עם צבא מדולדל, חסר לוחמים, טייסים ורופאים. נראה אותך מסתדר בלעדיהם. עוד הגדיל השר ואמר “לעת כזו הגענו למלכות". בוש לך, כבוד השר קרעי המקושר למלכות, כפי שאתה מעיד על עצמך. זה מראה מי ומה אתה. נותר לי רק לאחל - שתהיה בריא.