אוטוביוגרפיה? אל פצ'ינו נשאר אניגמטי | רון מיברג

"Sonny Boy" - האוטוביוגרפיה החדשה של אל פצ'ינו, אחד השחקנים הגדולים בדורו. פצ'ינו כותב כמי שאינו רוצה להשאיר עקבות, רק על מה שלא מצריך חפירה עמוקה, כמי שהחליט להשאיר את האניגמה על כנה

רון מיברג צילום: ללא
אל פצ'ינו, איור
אל פצ'ינו, איור | צילום: איור: נעמי ליס־מיברג
4
גלריה

הראיונות איתו לא מצליחים לחורר את קליפת השטות ולא מעלים דליי הגות מבאר עמוקה. בלוריתו המנופחת, הזקן הצרפתי, הבגדים השחורים שבהם הוא עוטף את גוציותו החדשה ותפקידו החדש כאב לתינוק שהוא מתנהג כסבו, מסגירים את הספר הקריא, אך האפיזודי, הקלוש, נטול העומק והדל בחשיפה ובאמירה מקורית.

''Sonny Boy'', הספר האוטוביוגרפי של אל פצ'ינו
''Sonny Boy'', הספר האוטוביוגרפי של אל פצ'ינו | צילום: יחצ
יוצרי ''הסנדק'' הרשימו את אל פצ'ינו, כל השאר הם ספינות בערפל
יוצרי ''הסנדק'' הרשימו את אל פצ'ינו, כל השאר הם ספינות בערפל | צילום: באדיבות yes
''לפני שהתחלתי לקרוא, מריו אמר לי: ''זה זבל''. בתמונה: אל פצ'ינו
''לפני שהתחלתי לקרוא, מריו אמר לי: ''זה זבל''. בתמונה: אל פצ'ינו | צילום: באדיבות yes

בהמשך מדלג פצ'ינו בקוצר רוח בכרוניקה של סרטיו. הוא מתעכב בהרחבה ניכרת על "פני צלקת" וטוני מונטנה. ניכר בו שמונטנה חשוב לו כמעט כמו מייקל. אלה עולמות קולנועיים שונים, אבל פצ'ינו נהנה לכתוב על התפקידים שעשו אותו. ההיררכיה המנחה אותו אינה ברורה, כמו גם העדפותיו ובחירתו להישאר אנונימי ומסתורי. אוטוביוגרפיה אמורה לגלות משהו על מחברה. היא צריכה להיות יותר מסך כל הדמויות ששיחק.

תגיות:
דיאן קיטון
/
הסנדק
/
אל פצ'ינו
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף