אורית יקרה. 

את זוכרת אותי אולי? זאת סופי. היינו שכנות בחברון ויצא לנו לגנוב סוסים ביחד בשנים שלאחר מכן. דווקא התפעלתי מהיסודיות ומיכולת הניתוח שלך. תמיד היית שכלתנית ושקולה. ואילו מאז הקמת הממשלה משהו לא טוב עובר עלייך.

אורית סטרוק תקפה את ראשי מערכת הביטחון ועוררה סערה: "מי אתם, כוח ואגנר?"
נתניהו נגד דבריה של סטרוק: "אין מקום להשתלחות באנשים שמובילים את המאבק בטרור"

תחילה בחרת להתמקד ברופאים ושחררת אמירות תמוהות. האמירה לפיה רופא יכול לבחור במי לטפל ובמי לא לפטל, בהתאם לאמונתו. הקריאה לשלול רישיון מרופאים שהשתתפו במחאה נגד תוכנית לוין-רוטמן. סליחה. ההתבטאות השנייה לא רשומה על שמך, היא רשומה של שמה של עמיתתך, שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן. חייבים ככל הנראה לשלוח לבדיקת מעבדה בורקסים שנוהגים להגיש בישיבות הממשלה. כל מי שאוכל מהם משתבשת עליו דעתו כמו במעשיית הרב נחמן מברסלב. אולי כל הקייטרינג נגוע.

הבוקר למדתי כי את כבר לא עוסקת בענייני הרפואה ומתעמקת זה עתה בסוגיות הגיאו פוליטיות. הקשבת לחדשות החמות ולדיווחים מרוסיה. חשבת מן הסתם ש״ואגנר״ זו מילת גנאי אז מיהרת להדביק אותה לכוחות הביטחון של מדינת ישראל. בואי נעשה ברשותך קצת סדר. 

ראשית, אין שום קשר לריכרד ואגנר, המלחין הגרמני אשר היטלר העלה אותו על נס ואשר ביראת לא נהוג להשמיע את יצירותיו באולמות הקונצרטים ובתיאטרון האופרה. אחד ממפקדי הכוח, דמיטרי אוטקין, בחר בניגון מאופרת המלחין הגרמני בתור צלצול הטלפון הנייד שלו, מכאן הכינוי. זה לא שאוטקין התעמק בכתביו של ואגנר. הוא פשוט בחר צלצול מהמלאי שהציעה לו חברת הסלולר. 

טייקון רוסי יבגני פריגוז׳ין הקים יחד עם מר אוטקין כוח מזוין של שכירי חרב, חלקם בעלי עבר פלילי עשיר. סוג של מיליציה פרטית שלאו דווקא סרה למרותם של כוחות הביטחון הרוסיים. פריגוז׳ין גייס ואימן ביריונים משלוחי רסן וחסרי מעצורים, חלקם משתמשים בסמים על בסיס קבוע. כוח שכירי החרב שלו פועל באוקראינה והתפרסם בשל אכזריות מקפיאת דם והתעללות באוכלוסיה האזרחית.

אורית סטרוק תקפה את ראשי מערכת הביטחון ועוררה סערה: "מי אתם, כוח ואגנר?"
 

לכוח ואגנר אין הגדרה חוקית ברורה ומעמדו מלכתחילה לא היה ברור. הכתובת הייתה על הקיר ובשבוע שעבר הגיעה ההתנגשות הבלתי נמנעת בין ראשי הכוח לשר הביטחון הרוסי סרגיי שויגו וראשי הצבא הרוסי. 

כוח ואגנר ברוסיה (צילום: רויטרס)
כוח ואגנר ברוסיה (צילום: רויטרס)

עכשיו את מבינה מה ההשוואה שערכת? אם כבר את מבקשת להשוות, אורית יקרה, אז מי שפועל להקים בארץ כוח מסוג כוח ואגנר הוא השר איתמר בן גביר שרץ יחד אתך ברשימה לכנסת. מיליציה פרטית שאינה סרה למרות שר הביטחון, הרמטכ״ל ומפכ״ל המשטרה. כוח שחלק לא מבוטל ממפקדיו ומלוחמיו המשוערים סוחבים אתם שק של הרשעות. 

ייתכן שאת עסוקה כי יש לך משרד גדול וחשוב לנהל. ייתכן שהדובר שלך פישל ועשה חיפוש רשלני בגוגל, כמו בסיפור הסבתא של לימור סון הר מלך. כששרה בממשלה משווה בין צה״ל לכוח חוקי למחצה של שכירי חרב, זה אומר דרשני. אם כי את לא חריגה בנוף. אולי זה באמת הקייטרינג.