כמי שמהווה חלק פעיל במחאה להצלת הדמוקרטיה הישראלית מיומה הראשון, כאקטיביסטית וזמן קצר לאחר מכן, גם כמנהלת סוכנות ידיעות בינלאומית שמעבירה מידע מלא ואמין על המתרחש בישראל לעולם, מתוך פרספקטיבה דמוקרטית ליברלית ובהסתמך על ערכי מגילת העצמאות, אני רואה בדאגה הולכת וגוברת את המדרון החלקלק שאנחנו מצויים בו, שאכן עלול להביא לחורבן הבית שלנו.

ברקע מחאת המילואים, בצה"ל מודים: "החל תהליך פגיעה בכשירות"
בעקבות מחאת אנשי המילואים: הדיון הביטחוני החסוי עם גלנט
 
 אזרחי ישראל חיו בשנה האחרונה בתחושה קשה של אי וודאות מתמשכת, כשחלק גדול מהם יוצא להפגין במשך חודשים ארוכים. רבים מאזרחים אלה יצאו לפחות פעם בשבוע לרחוב עם דגל ישראל. הם יצאו עם עוד המוני מפגינים כדי להביע בעוצמה את התנגדותם להפיכתה של ישראל לדיקטטורה. אזרחים אלה חוו אתמול יממה מטלטלת, שבה התחילו להפנים את העובדה שלנגד עיניהם מתחולל שינוי טקטוני, של מעבר חד ממשטר דמוקרטי לדיקטטורה. את הממשלה הזו מובילה חבורת אנשים קנאים חשוכים וקיצוניים. הישראלים כולם חוו חצי שנה של רכבת הרים שבה הם נעים בין תקווה לייאוש, בין שמחה לעצב וחלק גדול חי בחרדה מתמדת ברמות משתנות.

בתוך המציאות הכאוטית הזו, קרה לנו נס: נולדה חברה אזרחית ליברלית חיונית, תוססת, מגוונת, יצירתית ומאוד נחושה וחזקה. אזרחי ישראל הליבראלית התעוררו מתרדמה של שנים, שבה הם הדחיקו את ההתדרדרות העקבית של ישראל לכיוון לא דמוקרטי. בחודשים האחרונים, זה הגיע לשיא כשעל השלטון השתלטו כוחות אפלים, עברייניים ומשיחיים. בין המושכים בחוטים, שמשפיעים בצורה דרמטית על התהליך של מחיקת הדמוקרטיה שלנו, יש ארגון קיצוני שיושב בחו"ל עם אינטרסים זרים: הארגון הקיצוני קהלת. 

אנחנו כולנו היום עדים לכך שהשלטון בישראל נלחם בכל המשאבים שעומדים לרשותו, כדי לחסל את הדמוקרטיה הישראלית והפלורליזם. הפיכה משטרית שעלולה להתפתח לפגיעה אנושה בביטחונה של המדינה, בכלכלה שלה, בקשרים הבינלאומיים ובתמיכה האמריקאית חיונית לקיומה של המדינה. בשלוש מילים: השמדת מדינת ישראל. בראש כוחות האופל הללו, עומד אדם שכבר במשך כמה חודשים לפחות, מתעורר סימן שאלה גדול לגבי כשירותו המנטלית והפיסית לנהל מדינה: בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל. זאת על פי הערכות של מובילים במערכת הביטחון וגורמים בכירים אחרים. כמו כן, יש לא מעט עדויות של מקורבים לשעבר שמעידים על היותו אדם סחיט וחלש.

במופע האימים, שחזינו בו בכנסת ישראל השבוע, ראינו לנגד עינינו ראש ממשלה מבולבל ולא ממוקד, ששני שרים בכירים נאבקים מעל ראשו על עתיד מדינת ישראל. האחד, שר הביטחון יואב גלנט, שנותר המבוגר האחראי היחיד בממשלת ישראל והשני שר המשפטים יריב לוין. לוין הוא אישיות אניגמטית שנתפס כאדם נוקשה ברמה קיצונית, עם כל הכרוך בכך. בנוסף, על סמך התנהלותו והתבטאויותיו במשך השנים, ניתן להסיק שחלום חייו של יריב לוין מזה עשרות שנים הוא להנהיג את מדינת ישראל.

האיש הזה, יריב לוין, הוא למעשה היום בפועל, ראש ממשלת ישראל. זה בא לידי ביטוי חריף בויכוח שתועד ושודר בלייב בטלוויזיה בין שר המשפטים יריב לוין ושר הביטחון, יואב גלנט. ויכוח נוקב, שהתנהל מעל ראשו של ראש ממשלה בנימין נתניהו שנראה מנותק ומבולבל. בויכוח הזה ניצח יריב לוין ניצחון חד משמעי. את ההצבעה, שהיא גורלית לעתידה של הדמוקרטיה הישראלית שהתקיימה אתמול במשכן כנסת ישראל, החרימה האופוזיציה שיצאה במחאה ממליאת הכנסת. וכך, ברוב של 64 - 0 עברה ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה.

הכותבת היא עיתונאית ומנהלת סוכנות הידיעות Voice of Liberty