בצל חיפושים קדחתניים אחר שני נעדרים מקרובים שלי, פתחתי הבוקר את ערוץ החדשות האמריקאי CNN, ומה אני רואה? תמונות של הפצצות שלנו בעזה ובתים מתמוטטים, ותושבי עזה מתייפחים שנותרו בלי בתים,  ורק ידיעה בודדה על אחת החטופות שלנו בידי המחבלים.

מבצע חרבות ברזל: יותר מ-700 נרצחו, התחדש הירי לירושלים וגוש דן

ואני תופסת את ראשי ושואלת: לאן נעלמה ההסברה שלנו? אותה הסברה שהיא חלק כל כך חשוב בכל המערך והמאבק המלחמתי? ראינו שחברי הממשלה, פתאום נעלמו ונאלמו, והם לא מתראיינים מסיבות לא מובנות, דווקא עכשיו בשעה קשה זו כשהציבור זקוק לשמוע אותם יותר מתמיד, אולם קולם גם לא נשמע ברשתות זרות, כאשר המציאות מחייבת להפיץ בעולם את אשר קרה. ומה שקרה, כפי שהתבטא הבוקר אחד הפרשנים, הוא טבח המוני, המזכיר את זוועות השואה ואת הנאציזם.

היכן אם כך, נעלמה ההסברה שבראשה עומדת היום גלית דיסטל, שרה שכאשר נוח לה, היא יודעת לחדד את לשונה ולהיות שלוחת רסן, ואף לא מתביישת לפתוח פה על טייסים נפלאים ואמיצים שלנו, שהיום הם אלה שיוצאים למשימות בעזה ומהווים את הכוח הצבאי הכי משמעותי עליו אנחנו נשענים וסומכים, ועליהם היא אומרת שהם "טייסים על תנאי ונמושות".

על מי את גיבורה גבירתי שרת ההסברה? על אותם טייסים שבלעדיהם, אני לא בטוחה שהיית היום יכולה לשמש בתפקידך כשרה בממשלה? היכן ה"גבורה" שלך, כשאת צריכה לבצע את משימת ההסברה עליה את אחראית ולהפיץ בכל ערוצי התקשורת את הטרגדיה שקרתה כאן, ולחשוף את ערוותה לעיני כל?

סרטוני הזוועה שמופצים בטלגרם על החטופים שלנו בידי החמאס, נשים זקנות וחולות, ילדים קטנים שלנו שילדים פלשתינים מתעללים בהם, חיילים שלנו שגופותיהם נרמסות תחת רגליהם של מחבלים מתעללים, מדוע התמונות האלה לא מופצות השכם והערב ובכל רגע נתון בכל הרשתות הזרות, על מנת לעשות מה שאוייבינו עושים בכשרון רב, והוא שטיפת מוח אינטנסיבית שתשפיע על דעת הקהל העולמית. דעת קהל שתיתן לנו את מלוא הלגיטימציה והגיבוי לפעול לאורך זמן, בלי תאריך תפוגה או דעיכה.

אמנם כמה מתמונות הזוועה שודרו באותן רשתות זרות, אבל מדוע את, לא מתראיינת בעצמך כגורם רשמי של הממשלה ומרימה קול זעקה? מדוע את לא פונה לגורמים הומניטרים ומצביעה בפניהם על פשעי המלחמה שבוצעו נגדנו, פשעים שבכל הגדרה משפטית הם פשעים נגד האנושות?

ממה את מפחדת? שהמנהיג שלך ינזוף בך שהפרת את ההוראה להימנע מלהתראיין? לא ראיתי שפחדת כשצעקת על מערכת המשפט שצריך לנקות אותה עם אקונומיקה ג'אבל? למה לא תשתמשי באותה אקונומיקה ג'אבל סמיכה על מנת לנקות את הערפל המאפיל על העובדות? והעובדות הן: סיפוריהם קורעי הלב של משפחות הרוסות ושבורות שיקיריהם, סבים וסבתות, אימהות, תינוקות וילדים רכים, מוחזקים בשבי האוייב. לצד אותן תמונות מעזה שסי אן אן משדר, חייבות להופיע מראות הזוועה בחזית שלנו. חזית המגואלת בדם אנשים חפים מפשע והרג של משפחות שלמות, הורים וילדיהם ביחד.  

ואל תספרי לנו סיפורים שחסר לך כוח אדם וציוד ומחשבים ומדפסות וכל הבולשיט הזה. מצאי את הדרך לליבו של העולם הנאור. זהו תפקידך, תפקיד שמצופה ממך לעשות כהלכה, בעיקר במצב קטסטרופלי שבו אנחנו מצויים היום. תפקיד שעליו את גם מקבלת את משכורתך, המשולמת מכספי המסים שלנו, האזרחים הקטנים שכל מה שביקשנו הם חיי שקט ובטחון אישי.

אני כבר לא מדברת על כל המחדל העצום שבעטיו כל המערכות קרסו, או על המציאות המקוממת שנוצרה, בה אין אפילו מענה לאנשים שעדיין מחפשים את יקיריהם והם לא יודעים מה עלה בגורלם, זה לא הזמן הנכון. אבל זה הזמן הכי נכון, להתעורר מההלם של הממשלה ושל גורמי הביטחון , ולהתחיל לפעול לתיקון הכשלים, ובראש וראשונה, שחרור שבויינו וילדינו.