בבוקר של השבת השחורה והארורה יצא מתאם הפעולות בשטחים, האלוף רסאן עליאן, בהצהרה מוחצת, כאשר אמר בערבית לחמאס: 'פתחתם את שערי הגיהנום'. עליאן פנה לחמאס, והתכוון לעולם הערבי כולו, אך האם גם נשיא מצרים א-סיסי היה בין השומעים?

המדינות השכנות יצטרפו ללחימה? האזהרה הדרמטית של הגנרל האיראני הבכיר

ובכן, בימים האחרונים המנהיג המצרי נתן שתי הצהרות שגרמו להרמת גבות בישראל, ושתיהן נוגעות למלחמה בחמאס. בהצהרה ראשונה מאז פרוץ הלחימה אמר א-סיסי שהוא מתנגד לבואם של נמלטי עזה לתוך סיני. הנימוק שהעניק הוא שאם מישהו מהעזתים בסיני יתקוף את ישראל - המשמעות תהיה מלחמה.

האם הנשיא המצרי התכוון לתת חופש פעולה לעזתים הבורחים מאימת חמאס ולתת להם לעשות את כל העולה על רוחם? האם המשטרה שלו לא תדאג לכך שהם לא יעשו זאת? בהקשר זה, חשוב להזכיר כי בהסכמה ישראלית יש כיום למעלה מעשרים אלף חיילים מצרים בגבול בין שתי המדינות, אך זה לא מספיק כדי להרתיע כל מי שרוצה לנצל את המצב נגד ישראל.

הנשיא המצרי צריך לזכור גם שמדובר בהעתקת מגורים זמנית של הבורחים מאימתו של חמאס. בזה שהוא לא מאפשר זאת, הוא מפקיר אותם בידי מרצחים אשר הוכיחו את רעות ליבם באופן קיצוני. אדוני הנשיא, אצלנו יש אמרה שאנחנו מקפידים למלא אחריה והיא: כל מי שמציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו. 

ההצהרה השנייה של א-סיסי היא קריאה לישראל לאכלס את הבורחים מעזה בנגב. הוא אף הוסיף כי אם תרצה בכך, ישראל תוכל להשאיר אותם אצלה. ובמילים אחרות, מימוש זכות השיבה.

יש לציין כי החשבון הארוך של א-סיסי עם חמאס, עוד בהיותו מפקד הצבא, ידוע ולא נסתר. חמאס אפשר לטרוריסטים להיכנס מעזה אל תוך סיני ולטבוח בחייליו בזמן הרמדאן. בזמנו הוא אף הצהיר שלא ישכח זאת לעולם. 

כאשר היה בצרה עם הטרור בסיני הוא פנה אל ישראל, ואנחנו אלו שגילינו הבנה וסייענו לו, אך כיום, כאשר יש אינטרס משותף לישראל ומצרים בנוגע לסכנה שמציב חמאס בפני שתי המדינות, הוא בוחר להשתעשע בהצהרות המצביעות אולי על מחשבות נסתרות.

נשיא מצרים יודע טוב מאוד שלישראל אין אופציה אחרת כעת מאשר להילחם בחמאס עד חורמה. חצי מיליון תושבים מעזה שיתווספו למיליונים שמצרים קלטה כבר ממדינות ערב לא יערערו את אחיזתו במדינה. ולבסוף, שלא ישכח כמובן כי חמאס הם האחים המוסלמים.