ההתגייסות המופלאה, כפי שהתגלתה לנגד עינינו, כשתושבי המרכז והשרון פותחים את בתיהם לרווחה בפני פליטי עוטף עזה, שדרות, אופקים ונתיבות, היא ההתגלמות בשלמות של האמרה: "ישראל ערבין זה בזה" (מסכת סוטה ל"ט) ואשרי עמנו שהוא כזה.

אסור להכניס לוחמים לליבת עזה: רק כך נצליח לחסל את חמאס | אלוף במיל' יצחק בריק

לראות את מיס עולם לינור אברג'יל, פותחת חמ"ל שבו היא מארחת המונים מאנשי הדרום, ומגישה להם תבשילים מעשי ידיה להתפאר, ומציינת בגאווה שהיא השגרירה הראשונה של נפגעי העוטף ויישובי הדרום, יישובים שרבים מהם יוצאי מרוקו כמוצא הוריה. אברג'יל אינה היחידה. אנו קוראים על התגייסות של אזרחים רבים המסייעים ליישובי עוטף עזה, וגם מתנדבים ומסייעים לכוחות הביטחון.

עלינו להצדיע גם לאלפי היורדים או כאלה שהיו בטיולים ברחבי העולם, ומיד כשדווח על מה שעוללו בני העוולה מחמאס־דאע"ש, רכשו כרטיסי טיסה, ובאו לארץ, התייצבו ביחידותיהם, ולוקחים חלק במלחמה. כל מי שנרתם לסייע עושה זאת מתוך אהבת ישראל. זו משמעותה של שותפות הגורל היהודית שמלווה אותנו משַחַר ההיסטוריה שלנו. אנו מכנים אותה "ערבות הדדית".

תמיד בימים של מלחמה על הבית, של חשש לגורלנו כעם, כולנו זוכרים שאנו עם קטן שנמצא במאבק על קיומו. אנו קהילה שזוכרת תמיד את עבָרה, וגם זוכרת שבמשך כל ההיסטוריה ניסו אויבי העם להשמידו. בהגדה של פסח זה נכתב במילים פשוטות: "שבּכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו". זה נכון גם לדורנו: הקמנו את מדינתנו בַּמָקום של מולדתנו ההיסטורית בימי בית ראשון ובית שני, ואנו חיים ב"שכונה אלימה", שבה אויבינו משחרים לכִיליוננו. גם אמנַת אש"ף וגם אמנַת חמאס חרתו על דגלן את השמדתנו.

מאז ה־7 באוקטובר, אנו חיים כעם בתחושה שחרב מונחת על צווארנו. בכל שׂדרות העם רווחת אותה תחושה של מאבק על הקיום, וזה מעורר את רוח האהבה בתוכנו. אל מול האיום הקיומי, הקמנו כולנו את שותפות הגורל שלנו. זו יכולת כל כך מיוחדת שחסֵרה לנו בימי השגרה. יום לאחר שנודעו ממדי האסון ביישובי העוטף, חזרה אלינו בפשטות טבעית האחווה הזאת, ואנו רואים עד כמה אנו עַם מיוחד ונפלא. הפיוט ששרים בשבת אומר: "אשריכם ישראל!".

ברגע שכוחות החושך הגיחו מולנו להכות בנו, חשנו כולנו שהם רוצים לאבדנו מכאן. כולם הניחו הכל בצד כי זו עת להכות בבני החושך. כולם הבינו שהישרדותנו היא משותפת. לא פלא שכל הקמפיינים עכשיו הם "יחד ננצח". עד לאחרונה אמרו לנו שצה"ל מתקשה באתגר הגיוס השוטף ויש לעודד את גיוס המילואים עם הטבות לחיילי מילואים. והנה, פתאום כולם רוצים להתגייס, להיות חלק מהעם השלם שרוצה לתת.

פתאום יש רצון להיות בצד של הטובים שנלחמים נגד הרעים. פתאום כולנו חשים את גודל השעה, ואנו נרתמים ונענים לגודל האתגר.
אשרי עמנו שהוא כזה. על כך אומר הפסוק: "ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" (דברי הימים א', פרק י"ז, 21). 

בן שטרית הוא נשיא הפדרציה העולמית של יהדות מרוקו, חקק הוא משורר