השליחה לענייני זכויות נשים של האו"ם, רים אלסלם, פרסמה דו"ח על זכויות הנשים בעזה החל משבת הדמים ב-7 לאוקטובר. אני מניח שלא תהיו מופתעים אם תקראו את הדו"ח שכולו כתב אשמה נגד ישראל על הסבל של נשות עזה הרות שסובלות ויולדות בתנאים סניטרים קשים. אף לא מילה אחת על האונס הברוטלי וההתעללות שעברו נשים ונערות ישראליות ואחר כך נחטפו או נרצחו. כל מי שנחשף לסרטונים ולתמונות הללו מבין שמדובר במפלצות שבצעו פשעי מלחמה נגד האנושות.

אמסלם היא ילידת ירדן ואת הגיבוי היא מקבלת ממזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. הארגון שהוא עומד בראשו מזמן איבד את הלגיטימיות שלו, אבל קשה להאמין לאיזה דרגות ציניות ושפלות הוא עוד יכול להגיע. זה אותו או"ם שמינה את נציג איראן לוועדה לזכויות אדם, זה אותו או"ם שבראשו עומד אדם ציני העושה סימטריה ביננו לבין אויבנו, שקורא למלחמה שנכפתה עלינו ע"י ארגון המוכרז בעולם כארגון טרור "תגובה חסרת פרופורציה שלא התרחשה בוואקום". אמירות מקוממות אלו מטילות את האשמה על ישראל ומתעלמות בצורה מופגנת מהטבח הנורא שבוצע בשבת הדמים.

זה אותו ארגון שמופקד על הפרדת הכוחות ושמירה על החלטת האו"ם 1559 על עצמאות לבנון ופירוק המליציות של החיזבאללה, והחלטה 1701 קובעת שכוח ההפרדה של האו"ם יוצב בין ישראל לליטני ויש לו סמכות  לעצור אנשי חיזבאללה שמתקרבים לגבול ישראל. אולי צריך להזכיר לגוטרש את החלטות ארגונו שלא כובדו והביאו את איראן באמצעות שליחו החיזבאללה לגבולנו הצפוני. אסור לישראל לסיים את המלחמה ללא הסתלקותו של ארגון הטרור לאזור שמעבר לליטני, אם בלחץ עולמי או בעימות צבאי שכנראה יהיה בלתי נמנע בשלב זה או אחר ועלול לגלוש גם לעימות אזורי.

המלחמה הזאת תסתיים בניצחונה הברור של ישראל אבל הימים שאחרי והטיפול בעזה יהיה חשוב לעתידם של האנשים המופלאים שהגנו בגופם על הישובים בעוטף ולא פחות עתידה של מדינת ישראל. אל לישראל להישאב לאחריות על עזה והביוב שלה, והכוח הבינלאומי, שככל הנראה יוקם אחרי המלחמה, חייב לכלול דרישת ישראל וארה"ב שלא לכלול נציגים של מדינות עוינות החברות בארגון שהחלטותיו שוות כקליפת השום.