אין גבול לחזירות, אין שום בלם לביזה ולשוד הקופה הציבורית. הכל כחוק, כשר אבל חזירי, ולכן – לא כשר בעליל. תלמידי הישיבות אינם אשמים. החרדים שלא מתגייסים אינם אשמים. החרדים שלא לומדים ליבה אינם אשמים. החרדים שלא עובדים או שעובדים בשכר זעום אינם אשמים. מי שאשמים במצבם הם רק המנהיגים שלהם ובראשם משה גפני ויצחק גולדקנופף, לשעבר ליצמן, ומכיוון אחר שר האוצר הכושל בצלאל סמוטריץ'. חזירות, אם לא שמעתם, זה לא כשר, גם אם מכשירים את השרץ.

כשנתניהו מדבר מגרונם של שותפיו הקיצוניים, מה הפלא שגלנט וגנץ מתרחקים ממנו? | אפרים גנור  
התקוות שהמלחמה תביא לשילוב החרדים מתנפצות מול המציאות | דעה

כך זה כשיש ראש ממשלה חלש, עלה נידף ברוח השותפים של ימין על מלא, שדואג לשרידותו יותר מאשר למדינתו. אני, אני ואני, זה בערך הכלום ושום דבר שאמר בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים במוצ"ש, שהתרחשה באופן מוזר מעט אחרי מסיבת העיתונאים של שר הביטחון. שחלילה לא ייקחו ממנו קרדיט. הוא לא שכח להזכיר את המילים "שרה רעייתי ואני".

כשנשאל על התקציבים הקואליציוניים, בחר לתת את החרדים של זק"א כדוגמה לכך שהחרדים נהדרים. הציבור החרדי בכללותו הוא ציבור נהדר שמאומלל על ידי ראשיו, מיובש חינוכית וכלכלית על ידי המנהיגות החרדית. את הצדיקים של זק"א אתה נותן כדוגמה, מר נתניהו, כדי להסיט את הדיון מההקצבות החזיריות למשרדה המיותר של אורית סטרוק, למניעת נשירה מישיבות ולחיזוק מוסדות החינוך שמקפידים להנציח בורות ונצלנות, כשאינם מלמדים לימודי ליבה? איבדת את הבושה ביבי? שאלה רטורית.

אני רחוק מדעותיהם, אך אני משוכנע שאפילו הקיצוניים שבשמאלנים ואוכלי השרצים היו מוחאים כפיים לו היית מעניק תוספת של מיליונים לצדיקי זק"א, לתוכניות לעידוד לימודי ליבה, לשילוב בעבודה וגיוס לצה"ל ושירות לאומי מלאים בגיל 18 בקרב הציבור החרדי. איפה ההבטחה לקצץ 1.6 מיליארד שקל לטובת המלחמה? איפה ההתחייבות לגנץ בעניין תקציב המדינה? תחמון רודף תחמון. אז מה אם נכדינו ונינינו ייאלצו לשלם על התפקוד הנוראי של שר האוצר. באמת לא אכפת לך ביבי? זה רק אתה ועצמך? האם לא מזיז לך שגם כלכלני ה־OECD חותכים את תחזית הצמיחה של ישראל ב־2024 ביותר מ־50%?

מאולמרט דרשת להתפטר משום שחשבת שראש ממשלה לא יכול לתפקד כשחמאה מרוחה על ראשו. הוא לא אפשר לבדוק אם צדקת. אתה מוכיח בכל יום שצדקת. אצל אריק שרון או אצל בגין סמוטריץ' היה מעז לצייץ? הוא היה עף כמו טיל גם במחיר של בחירות, כי המדינה מעל הכל. אצלך כנראה שמירת הקואליציה היא מעל הכל, גם עכשיו, כשהמדינה נלחמת ומדממת, ואתה מסרב לקחת אחריות, רק רוצה לשרוד.

באמת ביבי, עם יד על הלב, אם כפי שרבים סבורים, אתה מחולל את כל ההרס הזה שהחל במהפכה המשטרית שהובלת רק כדי להיחלץ מהמשפט שלך, יש דרך קצרה יותר. לך לעסקת טיעון – מצדי בלי עונש ובלי קלון, כי קלונך מתרחש עלינו בכל יום שבו אתה בתפקיד, גם ובעיקר בעת מלחמה. אני מתפלא על האנשים הטובים בליכוד שמסכימים עם מה שכתוב כאן ועדיין לא נכנסים יחד לחדרך ושרים לך: "יאללה לך הביתה ביבי".

לי לפחות אין צורך וגם לא רצון לראות עוד ראש ממשלה עומד למשפט, מורשע ונענש. לא מאחל לך את כל אלה, זוכר גם את תרומתך הרבה מאוד למדינה כשעוד היית בנימין, לא ביבי. איני רוצה לראותך עף הביתה בגלל קלון משפטי, די לי בכך שהמורשת שלך כבר תישא לעד את קלונך.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי במשרד פאר־לוין תקשורת