יותר ממאה ימים נמצאים חטופינו בגיהינום החמאסי הנורא. למעלה ממאה ימים ואנחנו לא מצליחים לשחרר אותם ולהחזירם הביתה. מה אומרים לתינוק המבקש את אימו או את אביו?

בכירים בצה"ל: "אי אפשר גם לחסל את חמאס וגם לשחרר חטופים"
"רוצה לחזור הביתה?": ישראל מציבה אולטימטום לעזתים ברפיח

העולם ממשיך ומחריש נוכח הפשעים המפלצתיים של החמאס הנאצי חסר הרחמים. השופטים בהאג מאזינים בקשב רב לדברי ההבל של נציג דרום אפריקה העטוף בחליפת השקרים שלו והלב רוצה לצעוק כנגד אי הצדק והמוסר הכפול של מדינה מושחתת הנותנת גיבוי וצידוק לנוראים בפשעים נגד בני אנוש רק בגלל אינטרסים זרים ושנאה.

"נקמת דם ילד קטן לא ברא השטן" כך כותב נחמן ביאליק בשירו על שחיטת יהודים בפרעות קישינייב. אכן כך הדם רותח, אנחנו דורשים את שחרור יקירנו וגם נקמה בוא תבוא. עד אז עלינו לנשוך את השפתיים ולהמתין שצה"ל העושה עבודת קודש מעל ומתחת לאדמה, יגיע למחבלים ומנהיגיהם המסתתרים במחילות כעכברים ויבוא איתם חשבון. שחרור החטופים הנמקים בכלא הוא הנושא החשוב ביותר לפני הרדיפה אחרי הרוצחים והמנהיגים המתועבים שלהם, אולם שתי המטרות בהחלט לא סותרות. ייקח כמה זמן שיקח ממש כפי שהגענו וחיסלנו את אחרון רוצחי ספורטאי מינכן.

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

במקביל נשמעות מפי פוליטיקאים ופרשני טלוויזיה קריאות לבחירות עכשיו ולפירוק קואליציית המלחמה, האם לא ברור שטלטלת מערכת בחירות בעת הזו תעצור את המלחמה ואת הניסיונות לשחרר את החטופים? בחירות עכשיו יגררו עם שלם לחילוקי דעות שיקטבו אותנו וזאת כשהמלחמה עדיין רחוקה מסיום והסיכון למלחמה נוספת נגד החיזבאללה אולי בפתח.

כל מי שהיו שותפים למחדל הנורא יתנו את הדין אבל רק אחרי שיוסקו מסקנות בסיום עבודת הוועדה. אחד הנושאים שצריכים לקבל את התייחסות בוועדה היא בדיקת העובדה שמערכות התקשורת האזרחית קרסו והסלולר קירטע ולא עבד.  בפני חברי ועדת הפנים של הכנסת הופיע לפני שבועיים נציג פיקוד העורף הנושא דרגת סא"ל. הנושא היה גיבוי תקשורת אזרחית של חובבי רדיו בזמן חירום. הופעתו התלושה מהמציאות של נציג פיקוד העורף הוכיחה שוב שיש כאלה שלא למדו דבר וחצי דבר ממה שקרה במחדל של שבעה באוקטובר. וכשיושב ראש הועדה המנוסה, ח"כ יעקב אשר, שאל אותו לפשר התנגדותו לסיוע לרשת חרום אזרחית (שאין לה עלות תקציבית) טען הסא"ל שלפיקוד העורף כי "יש מערכות תקשורת משוכללות ומגובות" והנושא מיותר.

הייתי צריך להתפרץ לדבריו ולהזכיר לו שבשבת השחורה מערכת תקשורת החירום שלהם לא ידעה אפילו לתקשר עם המערכת המקבילה של המשטרה. מי שכן הצליח להתקשר בשבעה לאוקטובר היה חובב רדיו שבאמצעות מכשיר קשר פשוט הצליח להתקשר לחברו ברמת גן ,לדווח על המתרחש ביישובו ולהזעיק עזרה, ולא המערכת "המגובה והמשוכללת" של פיקוד העורף.