האו"ם אף פעם לא היה לצידנו. היום בדיעבד כשבוחנים את הגבולות שקיבלנו ואת חלוקת הארץ בקווי 48 - לא ברור אם מישהו שם אי פעם באמת האמין במפעל הציוני. הדוגמאות לאנטישמיות הממסדית בתוך האו"ם רבות. הבולטת בהן היא החלטת האו"ם בשנת 75 שקבעה שהציונות שקולה לגזענות - החלטה שעמדה איתנה עד ראשית שנות התשעים. וכמובן לא נפקד מקומם של הגינויים שספגנו מועדת האו"ם לזכויות אדם, בה יושבות בעיקר מדינות דיקטטוריות כמו סין שכבר 25 שנה טובחת במאמיני הפאלון-גונג, או איראן שבאמת כל מילה נוספת לגביה מיותרת.

גוטליב שוב נגד ברסלר: "טוב עשית כשברחת מהארץ, האמת סופה להתגלות"
לא תאמינו מה עושים לשופטת האמיצה מאוגנדה שתמכה בישראל בהאג

גם בימי הלחימה לא זכינו לרגע של חסד מהאו"ם שפועל בדרכיו לעצור את הלחימה. נכון לעכשיו מדינות האו"ם כבר העבירו שתי החלטות, אמנם לא מחייבות, להפסקת הלחימה, שרק אחת מהן התייחסה לסוגיית החטופים. בנוסף ובאופן חריג הפעיל מזכ"ל האו"ם את סעיף 99 לאמנת האו"ם, לפיו הוא רשאי לקרוא לאספה הכללית לדיון בנושא שלדעתו מאיים על השלום הבינלאומי והביטחון. מכוח סעיף זה קרא מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, להפסקת הלחימה בעזה. כאמור צעד חריג שלא נעשה בו שימוש מעל שלושה עשורים – ולא, חלילה, מפני שלא היו מלחמות עקובות מדם על פני הגלובוס.

גם הדיון שהתקיים בבית הדין בהאג לא היה עבור הפלסטינים, אלא עוד דרך לתקוף את ישראל בזירה הבינלאומית. אמנם בהחלטה הסופית לא התקבל צו שכופה על ישראל להפסיק את הלחימה, אך בפועל מדובר בארגון שמדינת ישראל לא כפופה לו ואזרחי ישראל לא בחרו בו, בעל הטיות פוליטיות שנוגדות את תפיסת עולמנו - ושמנסה להתערב בלחימה בעזה. כל החלטה בהאג היא חלק מהמוסר הכפול שנוהג הארגון ביחס לישראל ובשונה ליתר מדינות העולם וקשה למצוא סיבה אחרת לכך פרט לאנטישמיות. 

על פניו נראה שהצעדים הללו מספקים בתור מתקפה על ישראל, אך תופתעו לגלות שארגון הבריאות העולמי, שהוא שלוחה של האו"ם, הצליח גם הוא להשתלח במדינת ישראל. כבר ביממה הרביעית ללחימה ביקש הארגון  (הנייטרלי כביכול) גישה למוקדי הרפואה ברצועת עזה. יו"ר הארגון, תאודורוס אדהנום, שוחח עם נשיא מצרים א-סיסי כדי לוודא שיהיו לאנשי הארגון  מעברים פתוחים דרך מצרים לאספקת עזרה רפואית. מה לגבי החטופים, אתם שואלים? הארגון רק הביע דאגה באשר לרווחתם כשנלקחו על ידי חמאס. בכך ייתכן וסללו את הדרך ל"צלב האדום" לנהוג באותה צורה. תאודורוס, אגב, הציג בעצמו מידע באו"ם במטרה לעצור את הלחימה בעזה, אך נפגע שטענו בפניו שהוא פועל במשוא פנים. 

ואיך אפשר בלי אונר"א – הסוכנות לפליטי פלסטין שרק השבוע למדנו שעובדים שלה, הממונים על ידי האו"ם, לקחו חלק במעשי הטרור של ה-7 באוקטובר. 

צה"ל איתר אמצעי לחימה בשק של אונר"א ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

החברות באו"ם עולה למדינת ישראל 11 מיליון בערך בשנה ועוד שלושה מיליון לארגון הבריאות העולמי. אמנם לא הון גדול אבל אין סיבה לממן גוף עוין למדינת ישראל. אחרי אירועי ה-7 באוקטובר היה מצופה מההנהגה להבין שאת האחריות לגורל מדינת ישראל אסור להפקיד בידי גורמים זרים. מדינת ישראל שגתה כששיתפה פעולה עם בית הדין בהאג. תאמינו או לא - טעות נוספת ודומה באופייה עתידה לקרום עור וגידים ממש בחודשים הקרובים. אמנת הפנדמיות של ארגון הבריאות העולמי עומדת להיכנס לתוקף בקרוב והיא קובעת שבזמן מגפה, שהארגון עצמו יכריז עליה כרצונו, תהיה מדינת ישראל כפופה להנחיותיו. יתרה מזאת, אחד מסעיפי האמנה קובע שבכוחו של הארגון לקדם הפסקות אש כחלק מניהול המגפה. בפועל זו תהיה זרוע תמנון נוספת שתתערב בניהול המדינה וכפי שעולה מכל האמור לעיל - האו"ם אינו ידיד של ישראל. 

ביום שאחרי הלחימה מדינת ישראל תצטרך להפיק לקחים רבים. עם זאת יש לקחים שאפשר ליישם כבר עכשיו, אחרי שלמדנו שזה עולה לנו בדמים. בפרט, אם מישהו חפץ ברעתך - אינך חייב לממן אותו ולהעביר לו תשלומים. אפשר להתנתק לפני שהוא יחליט לפגוע בך.