תארו לכם שבימי מלחמת העולם השנייה היה קיים בית דין בינלאומי בדומה לזה שקיים בהאג. כעת, דמיינו שהאיטלקים פונים לבית הדין הזה, בתביעה לקבוע שבריטניה מבצעת רצח עם בעם הגרמני וחבר פרלמנט בריטי חותם על עצומה שקובעת שטענות גרמניה נכונות ובריטניה אכן מבצעת רצח עם.

תיעוד חדש ודרמטי: כך חילצו לוחמי הימ"מ את החטופים ברפיח
דרמה של הרגע האחרון במשלחת המו"מ לקהיר: נתניהו מעוניין להפיל את העסקה?

סביר להניח שאותו חבר פרלמנט היה מודח ואף נעצר ונאשם בבגידה. כעת תחשבו על מעשהו של חבר הכנסת עופר כסיף. ישראל נמצאת במלחמה כנגד אויב אכזר שביצע טבח אכזרי באזרחי ישראל ויורה ללא הרף טילים לעבר אוכלוסייה אזרחית. בזמן המלחמה, כסיף חותם על עצומה שיועדה להישלח לשופטי בית הדין בהאג, ובה הוא קובע שישראל אכן מבצעת רצח עם בעזה. כדי להבין את חומרת מעשהו של כסיף, יש להבין את משמעותו.

תיעוד ממצלמת קסדה מרגעי הלחימה בהם פשטו לוחמי הימ״מ על המתחם בו הוחזקו החטופים (צילום :דוברות המשטרה)

״אילו נעתר בית המשפט לבקשת דרום אפריקה לשים קץ למבצע הצבאי בעזה, ישראל הייתה נותרת חסרת הגנה מול תקיפה אכזרית, ללא יכולת למלא את חובותיה הבסיסיות ביותר לאזרחיה. זה היה מסתכם בקשירת שתי ידיה של ישראל, מניעת יכולתה להילחם גם בהתאם לחוק הבינלאומי. בינתיים, ידיו של חמאס היו חופשיות להמשיך ולפגוע בישראלים ובפלסטינים כאחד”. כך כותב כבוד השופט אהרן ברק, בשבתו כנציג ישראל בחבר השופטים בבית הדין בהאג.

כלומר, ברק קובע שהיה ומשאלתו של כסיף תתגשם ותביעתה של דרום אפריקה תתקבל במלואה, ידו של חמאס תהיה על העליונה וישראל תופקר לגורלה ללא יכולת להתגונן. תמיכתו של כסיף במקרה הזה אינה משתמעת לדעתי לשתי פנים – בחתימתו תמך כסיף באופן מובהק במאבק המזוין של חמאס נגד ישראל ואף סייע לו. העובדה שכסיף אולי לא מחבב את חמאס אינה רלוונטית לכך שמטרותיהם זהות ומצטלבות, ושהוא תומך במטרות של חמאס, גם אם לטענתו הוא סולד מהטבח שביצעו בעוטף עזה.

לו תתקבל התביעה בהאג, הם יהיו חשופים למעצרים ולתביעות בבתי דין ברחבי העולם בשל הקביעה כי ישראל מבצעת רצח עם. כבר כעת, כשהתביעה מתבררת, קיבלו אישים שונים בישראל אזהרת מסע למדינות רבות בעולם מחשש שייעצרו. קבלת התביעה תעמיד את כל חיילי צה”ל, בסדיר ובמילואים, בסכנה דומה.

פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
פעילות כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד בדמוקרטיה הישראלית, אולם היא נסוגה נוכח מעשהו החמור של כסיף. כל הפלפולים המשפטיים והמילים הגבוהות לא יצליחו לכסות את האמת הפשוטה ־ כסיף תומך במאבק המזוין נגד ישראל. הוא הוכיח את זה בהתנהלותו לפני שנבחר לכנסת ולאורך שנות כהונתו ונתן את ההוכחה החותכת כעת, משחתם על העצומה.

יודגש, כי על אף שניתנה לכסיף בוועדת הכנסת האפשרות לחזור בו מחתימתו על העצומה, הוא סירב לעשות זאת ונשאר איתן בדעתו. ממש כפי שהוא ממשיך לטעון שפגיעה בחיילי צה”ל ובמתיישבים היהודים ביהודה ושומרון אינה טרור, אף שכבר אמר היועץ המשפטי לממשלה בבית המשפט העליון שמדובר באמירה שעולה כדי תמיכה במאבק המזוין נגד ישראל.

הדחתו של כסיף אינה עניין משמח, אך היא נדרשת והכרחית לביטחון המדינה. הוא הצליח להסתנן לכנסת אף על פי שוועדת הבחירות המרכזית קבעה שאינו יכול להתמודד בשל תמיכתו במאבק המזוין ושלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לצערי, המדרון החלקלק הביא אותנו עד למצב האבסורדי שבו חבר כנסת, מתוך כנסת ישראל, תומך ומסייע לאויב בשעת מלחמה. לכן, אני מצפה מכל חבריי לכנסת, שמדינת ישראל חשובה להם, להצביע בעד ביטחונה של מדינת ישראל ובעד חיילי צה”ל. להצביע בעד הדחת ח”כ עופר כסיף מהכנסת.