במטות הבחירות ניסו נואשות לעורר את התומכים הפוטנציאליים ובסמיכות לאתרי הקלפיות הייתה אווירה ססגונית של שילוט, אבל החגיגה הגדולה הייתה בקניונים, בבתי הקפה ובאתרי הטבע.

שר בכיר במסר לחיזבאללה: "הפעם הזאת לא תהיה דומה ל-2006"
נעדרת כבר 48 שעות: התיעוד האחרון של הילדה בת ה-9 בצפת

החשש הגדול מירידה באחוזי ההצבעה, על רקע החדשות הקשות של המלחמה, התממשה במקומות רבים. במטות הבחירות התכוננו עם "תוכנית מגירה" לזיהוי של התומכים הפוטנציאליים והמרצתם באמצעות שיחות טלפוניות והודעות, אבל האדישות בלטה אצל רבים.

בתל אביב ניסו במטות הבחירות של רון חולדאי ואורנה ברביבאי להמריץ משעות הבוקר את המצביעים. במקביל, פעלו ברשימות המתמודדות למועצת העירייה לאיתור התומכים והמרצתם לצאת ולהצביע.

אורנה ברביבאי מצביעה בבחירות לרשות המקומיות (צילום: אלעד גוטמן)
אורנה ברביבאי מצביעה בבחירות לרשות המקומיות (צילום: אלעד גוטמן)

"אומנם חושבים שתל אביב היא עיר הצעירים, אבל ישנם כ-70 אלף אזרחים ותיקים וקיים פוטנציאל גבוה גבוה", הסביר חבר המועצה הוותיק, שלמה מסלאווי, המתמודד ברשימת הגמלאים. "אנחנו פונים גם לעולים חדשים ולתושבים בשכונות, רק שייצאו להצביע", הוא ציין.

לעומתו סגנית ראש עיריית תל אביב, חן קראוס המתמודדת בראש רשימת הצעירים בנתה על הקול הצעיר: "ישנם צעירים רבים בתל אביב והם צריכים לצאת ולהצביע. אני מקווה שנראה אותם בקלפיות", היא אמרה בנימה אופטימית.

בבית הספר הממלכתי-דתי בעל שם טוב בשכונת כפר שלום בדרום תל אביב, נערכו פעילים ברשימה המשותפת של הליכוד ועוצמה יהודית, לקראת הגעתו של השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר.

"אחוזי ההצבעה כאן מאוד נמוכים וצריכים לעורר את השטח", סיפר פעיל ותיק בליכוד, על רקע התנועה הדלילה של המצביעים. השר בן גביר, שהגיע ביחד עם השרה מטעם הליכוד מאי גולן, התקבלו בקריאות עידוד ובהנפות דגלים של הליכוד ועוצמה יהודית. בן גביר הדגיש את חשיבות הריצה המשותפת של הרשימה הימנית בתל אביב. למקום הגיעו פעילים במטה משפחות החטופים, שהניפו שלט של עדן ירושלמי, אחת מהחטופות, על רקע קריאות: "לשחרר אותם עכשיו"

בין הנוכחים הייתה גם אחותה. בן גביר ביקש לדבר איתה. "הפיתרון הוא הומניטארי תמורת הומניטארי", הוא הסביר. ברמת גן, שחוותה מערכת בחירות עשירה בהכפשות נגד ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, האווירה היתה רגועה במרבית אתרי ההצבעה.

מול שאמה הכהן התמודד ליעד אילני וככל שנעו מחוגי השעון קדימה, גברו המאמצים במטות הבחירות להמריץ כמה שיותר תומכים פוטנציאליים כדי לצאת ולהצביע.

כרמל שאמה הכהן בכנס (צילום: רענן כהן)
כרמל שאמה הכהן בכנס (צילום: רענן כהן)

בבוקר הגיע לתיכון בליך, כדי להצביע, חבר מועצת גדולי התורה, הרב יצחק זילברשטיין, המתגורר בעיר. הוא התקבל בהתרגשות רבה על ידי כמה מהנוכחים שביקשו לקבל את ברכתו.

בגבעתיים האווירה הייתה רגועה יותר וגם אחוזי הצבעה נמוכים יותר. "יש לי צרות של עשירים. אין לי בעיה לנצח בבחירות לראשות העירייה, אבל חשוב שהרשימה בראשותי תהיה חזקה במועצה", אמר ראש העירייה רן קוניק, שהתמודד לקדנציה שלישית בתפקיד מול חברת המועצה וראש סיעת הליכוד, טלי ארגמן, המתמודדת ברשימה א-מפלגתית לראשות ולמועצה.

ראש עיריית גבעתיים לשעבר, אפי שטנצלר, שהגיע למקום, העיר: "אני שמח שהצעתי לפני 25 שנים לרן לכהן כמנהל מחלקת הספורט ואני שמח שהוא עושה עבודה טובה גם כראש עיר".

ח"כ גלעד קריב, שגם הוא הגיע לאתר הקלפיות בבית הספר שמעוני, העריך באופטימיות: "הקולות הליברליים ייצאו להצביע. הליכוד יספוג מכה קשה וזו תחילת הדרך למהפך במדינה".

גבעתיים (צילום: יוסי אלוני פלאש 90)
גבעתיים (צילום: יוסי אלוני פלאש 90)

לעומת השלווה בגבעתיים, בירושלים, הביעו ברשימת התעוררות בראשות אדיר שווץ חשש מאחוזי הצבעה נמוכים בקרב הציבור החילוני, דבר שעלול לחזק את כוחן של הסיעות החרדיות במועצת העירייה.

"אחוזי ההצבעה מדאיגים מאוד. אנחנו בשעות קריטיות. בידיים שלנו נקבע את עתיד העיר הזאת, או שמישהו אחר יקבע עבורנו", אמר בצהריים ראש הרשימה אדיר שוורץ בקריאה נואשת לצאת ולהצביע למועצה.

בבית החולים שיבא בתל השומר היה מרגש, כאשר הוצבו שש קלפיות, מהן שתיים במרכזי השיקום, בהם מאושפזים פצועים מהמלחמה. את המבצע הוביל סמנכ"ל משאבי אנוש של בית החולים אבי ברוך והוא אפשר לפצועים רבים לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע.