ראש הממשלה, אל לך לבטל בהינף יד את דעותיהם של ה"לשעברים" כהגדרתך. אל לך לזלזל בדבריהם, רובם ככולם, חבריך לנשק לשעבר, עמיתיך ויריביך בפוליטיקה, ראשי מערכת הביטחון לשעבר, אשר אתה מינית ופעלו תחת הנהגתך בתפקידיהם החשובים והרגישים.

לקראת הפגישה עם גנץ, האריס מגבירה לחצים: "אנשים בעזה מתים מרעב"
ארה"ב עוצרת את השלמת החנק הכלכלי על חמאס: "רוצים עוד הוכחות מישראל"

ראש הממשלה, אתה מרבה לתקוף אותם, רק בשל העובדה שעמדותיהם בסוגיות האקטואליות אינן תואמות את עמדתך והם מביעים את דעותיהם, באמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית, בהרצאות.

אנשים אלה, מתחומי עשייה רבים ושונים, ביטחון, משפטים, כלכלה, רפואה, הייטק, יזמות, תעשייה וכו', תרמו רבות לביצורה, עצמאותה ושגשוגה של המדינה וממשיכים גם בהווה, להשפיע ולפעול למען מדינת ישראל, ולפאר את מעמדה בעולם כולו. 

הם דור האנשים שהמשיכו את חזונם של מקימי המדינה והביאו אותה למעמדה המכובד והמיוחד בקרב העמים. לאנשים אלה יש מה לתרום גם בעתיד ולמרות גילם, כגילך, ימשיכו בעשייתם המבורכת והמוערכת.

פעילות צוות הקרב של חטיבה 401 (צילום :דובר צה"ל)

אני, כמי שמכירך מקרוב שנים רבות מתקופת שירותנו בצבא הגנה לישראל, ולאחר מכן נפגשו דרכינו פעמים רבות בתפקידינו השונים, לרבות בכנסת ישראל, מציע לך, לא רק שלא לזלזל ב"לשעברים", לבטל את דעתם ולומר שדבריהם גורמים נזק ומורל ירוד בעם, אלא להקשיב, לשמוע ולהתייחס לעמדותיהם בסבלנות ובכובד ראש ואף לקבל חלק מעצותיהם - שהרי כל חפצם הוא טובת המדינה וסיוע בשעת משבר זו, עת מלחמה ושעת חירום, מצב שביר ומאיים שלא ידענו כמותו מאז קום המדינה.

רצוי וחובה להקשיב, להפנים ולהתייחס באופן רציני וענייני לעמדותיהם, אנשים אלה, ה"לשעברים" כהגדרתך המזלזלת והמבטלת, הינם מעמודי התווך של המדינה, כאלה שאכפת להם והשקיעו לילות כימים על מנת שחיינו כאן יהיו חיים בטוחים וטובים ועוד ידם נטויה.

זה לא אומר שהם צודקים תמיד, זה אומר שרצוי להקשיב ולהתייחס באופן ענייני ורציני. אם יורשה לי בסוף פנייתי אליך להציע לך, אנא, פעל ללא דיחוי להשבתם של כל החטופים הביתה, זו חובתך המוסרית, הערכית, הראשונה במעלה ובסדר העדיפויות.

המחדל האיום שהתרחש ב־7 באוקטובר אירע במשמרתך ועל כן במשמרתך שלך אתה חייב להשיבם הביתה, תמורת כל מחיר שיידרש, גם אם צה"ל יסיג את כוחותיו ויהיה צורך לשחרר את הרוצחים כולם. 

החלטה מנהיגותית שלך, שתגרום לשחרורם של כל החטופים, תהא החלטתך החשובה ביותר במהלך שנות כהונתך, אומנם אני "לשעבר", אך מן הראוי שתשקול את עצתי.