מי שחושב שזה הסכם רע והוא היה יכול להביא משהו טוב יותר – שיקום. המתווה פוצץ כמעט אינספור פעמים. נלחמנו כמו אריות על כל שקל. כשנותנים לך 4.2 מיליארד שקל - אתה לוקח. צריך לדעת שמאחורי דלתות משרד האוצר עומדים מגזרים נוספים שגם להם מגיע. אם לא היינו לוקחים את מה שהאוצר הציע היום, הפעם הבאה שהיינו יכולים לדבר עם הממשלה הייתה רק לקראת 2019 כי תקציב 2018 כבר סגור. אז כולם חכמים ונבונים, אבל אף אחד לא עמד במצב של "זה מה יש".



אני לא לוקחת על מצפוני את גורלם של רבע מיליון אנשים שאנחנו ומעט קבוצות נכים נוספות נלחמנו עבורם. מי שחושב שפוסטים בפייסבוק יביאו לו הישגים, שיבושם לו.



לכל מוצאי שבת יש יום ראשון. נכון, גובש הסכם, והוא לא הטוב ביותר. בינואר נדע סופית שאנחנו מקבלים את התוספות שהממשלה התחייבה להן ולא חזרה בה ואז כבר ניערך למאבק לקראת שנת התקציב הבאה, כי הצבנו לעצמנו יעד ואנחנו לא מוותרים עליו. רק עשינו פסק זמן. אם ב־2018 לנכים יהיה ממה לעשות חג ושבת - דיינו. כשייפתח הקרב על תקציב 2019 נחדש את המאבק.



כל מה שעשינו היה לטובת האנשים עם מוגבלויות. המתווה כולל את כל מגזרי הנכים – כולם יקבלו תוספת לקצבאות. נכון, זה עלה לנו בהתפשרות על פעימה נוספת, אבל יש הישגים. הילדים הנכים יקבלו תוספת של 500 שקל. כל הנכים שמגיעים לגיל זקנה יעברו לקצבת זקנה עם התוספת מקצבת הנכות ולא ייאלצו לרדת בגובה הקצבה, כפי שהיה עד כה.



כבר מינואר נכים עובדים יוכלו להשתכר עד 4,000 שקל, בלי שתקוזז קצבת הנכות שלהם, ובתוך שנה וחצי השכר בלי הקיזוז יגיע לשכר המינימום. זאת בשורה אדירה.



בסוף התהליך הנכים הקשים מעל 80% נכות ו־100% אובדן כושר עבודה יקבלו 4,050 שקל. עבור נכים מעל 50% השגנו קצבה של 4,000 שקל. עמדנו על כך שלא תהיה אפליה בין קבוצות הנכים וגם השאר יקבלו 3,100 עד 3,800 שקל קצבה במקום 1,400 שקל קצבה היום.



הכותבת היא יו"ר מטה מאבק הנכים