התקלות שעליהן דווח במכשיר האייפון X רחוקות מלהוות תקדים בשוק הסלולר. בחודש שעבר העלו כמה משתמשים לטוויטר תמונות שבהן מכשירי האייפון 8 והאייפון 8 פלוס שברשותם התנפחו, והמסך כמעט התנתק לחלוטין מחלקו התחתון של המכשיר. עם זאת, עד כה לא דווח על מכשירים שהתפוצצו או עלו באש. הדיווח הראשוני הגיע מטאיוואן, מאישה שטענה כי המכשיר שלה התנפח לאחר שחיברה אותו לטעינה. משתמש ביפן פרסם תמונות של המכשיר שלו, שבהן רואים בבירור כי הסוללה התנפחה. מאז הגיעו דיווחים דומים מסין, מקנדה ומיוון.



מניסיון העבר עולה כי בכל מכשיר שהושק מאז האייפון 4 התגלו תקלות שונות. בין היתר בעיות הקליטה באייפון 4 והמסכים המכופפים במכשירי האייפון 6. בשני המקרים מדובר היה בתקלה בהיקף קטן מאוד, והחברה הוסיפה שינויים קלים למכשיר כדי למנוע אותה. אבל אפל לא לבד. גם המכשירים המתחרים ידעו לא מעט תקלות ובעיות. כשבוע לאחר התחלת המכירה של מכשירי גלקסי S8 במאי האחרון, הלקוחות הדרום קוריאנים, שהיו הראשונים להתנסות במכשיר, התלוננו כי המסך מציג גוונים אדומים מוזרים. בסמסונג טענו כי אפשר לתקן בקלות את הבעיה באמצעות כיבוי האפשרות לאיזון צבעים אוטומטי במסך וכיוון עצמאי של האפשרות.



גלקסי נוט 7 שהתפוצץ
גלקסי נוט 7 שהתפוצץ



נזק תדמיתי והפסדים בגובה של יותר מחמישה מיליארד דולר



התקלה המוכרת ביותר בטלפונים חכמים היא פרשת התפוצצות מכשירי נוט 7 של חברת סמסונג. כחודש לאחר יציאתו לשוק בשנה שעברה, החלו דיווחים של משתמשים ברחבי העולם על כך שהמכשיר התחמם במהלך השימוש ועלה באש.



במספר מקרים המכשיר אף התפוצץ. בתחילה, החברה ניסתה להשתיק את המתלוננים על ידי החתמתם על חוזי השתקה, המעניקים להם פיצוי בסכום גבוה. אך עם התרבות המקרים, החברה הודתה כי ישנה תקלה וביצעה ריקול, איסוף מסודר של כל המכשירים מהדגם הזה. בעקבות זאת, החברה הפסידה יותר מחמישה מיליארד דולר - כתוצאה מהנזק לתדמית החברה ומפיצויים ששולמו ללקוחות. ייצור המכשיר הופסק זמן קצר לאחר מכן.