האם נכונה האמירה שלפיה אסור לשתות מים בזמן הארוחה?
"למרות כל מה שאומרים לנו, אין כל בעיה לשתות מים במהלך הארוחה. לקיבה יש אפשרות להפריש כמה חומצה שהיא רק רוצה כדי לעכל את האוכל, ויש לנו פי 20 אלף אנזימי עיכול ממה שבאמת צריך. במקרים מסוימים, למשל אם סובלים מריפלוקס ומצרבות, אני ממליצה לא לשתות מים או נוזלים אחרים במהלך ארוחה. ככל שהמזון דליל יותר ויש נוזלים בקיבה, קל לו לעלות במעלה הוושט עם חומצות העיכול ולגרום להופעת תחושת צריבה.

חשוב לי להזכיר שגם כשסובלים משלשולים, כדאי להפריד בין נוזלים למוצקים, כדי לא להחמיר את המצב הבריאותי. אנשים הסובלים ממחלות מעיים כרוניות, מוטב להם שיפרידו בין מוצקים לנוזלים - בעיקר בתקופת ההתקף - זאת בשל הרגישות שהם חווים במערכת העיכול. לאנשים בריאים אין שום בעיה לשתות תוך כדי הארוחה או אחריה".
 
במשפחה שלנו נהוג לשתות כוס קפה אחרי כל ארוחה, אבל לאחרונה שמעתי שזה לא בריא במיוחד. מה דעתך? 
"בקפה יש חומרים שסופחים מעט מינרלים ומונעים את ספיגתם מהמזון לגוף. אם שותים קפה מיד אחרי ארוחה בשרית, הברזל שנמצא בבשר עלול להיקשר אל החומרים בקפה, ואז הכמות שנספגת אל הגוף פחותה יותר. בעבר היו נותנים לקשישים תה או קפה לאחר ארוחת הצהריים, והדבר גרם לירידה בספיגת הברזל ואף לאנמיה - ומשם התפתח המושג 'אנמיית בית אבות'. לתפיסתי, כדאי שתמתינו כשעתיים אחרי הארוחה, ואז תשבו לשתות קפה יחד. מובן שאם מדובר בכריך או בארוחה לא בשרית, אין בעיה עם הקפה". 
 
אני מאוד אוהב לאכול שוקולד מריר, ולמזלי רבים טוענים כי מדובר בשוקולד הכי בריא. כמה קוביות שוקולד מותר לאכול בכל יום? 
"בקקאו יש יתרונות בריאותיים רבים: הוא מפחית את הסיכון לסרטן ולמחלות לב, משפר את זרימת הדם, ממריץ, משפר את מצב הרוח ואפילו מעכב תהליכי הזדקנות. להבדיל מהקקאו, השוקולד עצמו הוא לא בהכרח מזון שמועיל לבריאות. ככל שהשוקולד מכיל אחוז קקאו גבוה יותר, כך יש בו יותר יתרונות ופחות סוכר. מובן שאי אפשר לדלג על העובדה שבכל סוג של שוקולד, גם אם הוא מריר, יש בממוצע כ־500 קלוריות ב־100 גרם. בשורה אחת של שוקולד יש כ־100 קלוריות, ממש כמו בכריך לחם קל. אין המלצה לשלב כל יום שוקולד בתפריט כדי לשפר את הבריאות, אבל אם אתה אוהב שוקולד, אין בעיה עם אכילת שתי קוביות ביום לאחר הארוחה". 
 
הילדים שלי מאוד אוהבים לקחת לבית הספר כריך עם שוקולד למריחה. האם יש שוקולד למריחה שנחשב לבריא יותר, ומה עדיף למרוח על הלחם: שוקולד אגוזים או שוקולד חרובים? 
"ממרחי השוקולד הרבה פחות בריאים משוקולד מריר או משוקולד חלב, בעיקר בשל העובדה שרובם מכילים כמות גבוהה של סוכר ושמן צמחי. לגבי ממרח חרובים, חשוב לזכור שאבקת החרובים לא בריאה יותר מאבקת קקאו. צריך לבדוק את רשימת הרכיבים של הממרח, ולבדוק האם יש בו פחות סוכר לבן משוקולד אחר, ואיזה שמנים יש בו. יכול להיות מאוד שתגלי שממרח שוקולד אגוזים, למשל, עדיף על ממרח חרובים". 
 
בני בן ה־10 אוכל בכל יום קופסת טונה אחת. האם לדעתך זה עלול להזיק לבריאותו? 
"יש כמה וכמה זנים לדג הטונה. בזנים הגדולים יותר משתמשים להכנת סטייק טונה וסושי, והם עלולים להכיל כמות מזערית של כספית. בדגי הטונה הקטנים יותר משתמשים להכנת טונה בקופסאות שימורים, ואז הסיכוי לכספית הוא אפסי. לתפיסתי אין שום בעיה לצרוך טונה על בסיס יומיומי. שילוב של טונה מקופסת שימורים נפוץ בעיקר בקרב מתאמנים. בקופסת טונה יש כ־25 גרם חלבון איכותי. מעבר לזה, בדג הטונה ישנה כמות נכבדת של ברזל, ויטמין B12 וגם חומצת אומגה 3, שזמינה לגוף שלנו בצורה טובה יותר כשאוכלים שימורי טונה במים מאשר שימורי טונה בשמן".