הדרך לכבוש את לב הציבור עוברת במסלול הלייקים. כדי לזכות בהם צריך לבלוט, לבעוט במוסכמות, לזהות עצבים חשופים ולעורר פרובוקציות. והכל ללא תיווך, מול המצלמה בפייסבוק לייב או במקרה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בממלכת הטוויטר. מה שחשוב הוא לעשות את הדברים בצורה הפוכה מהממלכתיות, שהייתה כל כך חשובה בעידן הקודם. בעידן הטראמפיזם הסגנון הישיר והבוטה מנצח, והרשתות החברתיות הן כלי הנשק האפקטיבי ביותר.
מה אפשר ללמוד מהנתונים? שסגנון ממלכתי, המאפיין למשל את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לא מסייע ואפילו פוגע בבולטות במרחב הדיגיטלי (3,600 חיפושים). עוד אפשר להסיק שאין קשר בין היכולת והכישורים הנדרשים על מנת לנהל עיר לבין הנוכחות בזירה הדיגיטלית. כך למשל רוביק דנילוביץ', ראש העיר המצליח של באר שבע, לא זוכה לבולטות במרחבי הרשת (3,300 חיפושים), ואילו קובי, שמככב בראש הטבלה, יודח מתפקידו לאחר חצי שנה בלבד.
בניגוד להצהרותיו נראה שקובי מבין שהסיכויים שלו לעבור את אחוז החסימה בספטמבר אינם גבוהים. אבל אל תטעו, הוא כאן בשביל להישאר. וכבר הוכח שבחירות בישראל הן אירוע שעלול לקרות מוקדם מהצפוי. כולי תקווה שבפעם הבאה נדע לבחון אותו ושכמותו על פי כישורים וביצועים בחיים האמיתיים ולא רק בבועה הווירטואלית.