המרכז הרפואי רבין בפתח תקווה כולל בתוכו את בתי החולים בילינסון והשרון. בית החולים הייעודי הוקם בקמפוס השרון, וכך נוצר מצב שכל מי שמפתח תסמיני קורונה או היה במגע עם חולה מאומת מופנה לחדר המיון בבילינסון. אומנם במסלול מיוחד, אך עדיין קיימת סכנת הידבקות למטופלים ולצוות הרפואי בבילינסון. בשבוע שעבר תועדו מקרים של מאושפזים שפונו למיון ללא קשר לנגיף, ובאו במגע עם כאלה שפונו לבילינסון בחשד שנדבקו בקורונה.

מצב זה גורם לתסיסה הן בקרב עובדי בילינסון וחדר המיון והן בקרב מטופלים שאינם חולים בקורונה. אחד העובדים בבילינסון מבין את זעם המטופלים: "התלוננו כבר כמה פעמים, אבל זה לא עוזר. גם לנו לא מובן מדוע לא שולחים אנשים כאלה לבית החולים השרון. זה מעשה ללא מחשבה תחילה. צריכים לעשות שם בדיקות בחדר נפרד ולא לשלוח אלינו אנשים לבדיקות קורונה. לא בכדי לא מגיעים אלינו מטופלים, אלא החריגים ביותר, וזה מסוכן לא פחות כי אנשים יכולים להישאר בבתים עם התקפי לב או אירועים אחרים בגלל החשש מהידבקות".

מהמרכז הרפואי רבין נמסר בתגובה: "במיון בילינסון פועל מתחם נפרד על פי נוהלי משרד הבריאות - מיון נשימתי שאליו מופנים חולים עם חשד לקורונה. למיון זה נכנס צוות שמתמגן וביציאה פושט את מדיו״.

עמדה סטרילית לבדיקת קורונה (צילום: אבשלום ששוני)
עמדה סטרילית לבדיקת קורונה (צילום: אבשלום ששוני)

"לעניין קבלת החולים״, מוסיפים מהמרכז הרפואי, ״הציבור שמגיע למיון נדרש להתמגן במסיכה ולשמור על מרחק מתאים ובטוח. איש ביטחון נוכח לוודא שתנאים אלה מתקיימים. עד כה התנהלות זו עמדה במבחן המציאות ושמרה על בריאות המטופלים במיון ועל הצוות הרפואי".