בימים אלה הציבור עובר את אחת התקופות המורכבות בתולדות המדינה. מגיפת הקורונה יצרה מציאות חדשה ושונה מכל מה שהציבור הכיר אי פעם. מציאות שבה העורף והחזית אחד הם. ותיקים, צעירים, ילדים ופעוטות, ללא כל הבדל, חשופים לסכנה אמיתית המאיימת על חיינו.

במציאות שבה נדרש הציבור להישמע להוראות ולהתכנס בביתו, הרי שעיקר העול והענקת השירותים הפך לנחלתה של הרשות המקומית, שאליה מפנה הציבור את כל שאלותיו ובעיותיו, ובעיקר מבקש לקבל ביטחון ושקט תוך הענקת אמון מלא.

אחד התחומים החשובים בפעילות זו היא דוברות והסברה, שכן מדובר בימים של בלבול, מבוכה וחוסר אונים. דוברי הרשויות עושים לילות כימים כדי להסביר, להרגיע, להעניק ביטחון, ובעיקר להניע את התושבים בדאגה, ברגישות ובנחישות, להישמע להוראות.

דוברי הרשויות, המשמשים כחוד החנית התקשורתית וההסברתית, מעניקים לכל תושב מענה בשפות שונות, בהתאמה לגילים הנכונים, במסרים להעלאת המורל. אין ספק כי הדוברים הפכו לכתובת ולפנים של המלחמה הזאת.

הדוברים נמצאים בכל ימות השנה מאחורי הקלעים, הן בעת רגיעה והן בעת חירום. עבודתם המקצועית ראויה להערכה ומעניקה לא מעט שקט וביטחון לכל תושבי המדינה. הדוברים משתדלים להסביר באופן פשוט ומובן את המסרים, ובעיקר ממשיכים להפתיע ולנסות ולהעלות חיוך על פניהם של התושבים.

דווקא עכשיו, כשכולנו עומדים על המרפסות ומוחאים כפיים לצוותים הרפואיים, ובצדק רב, מגיעות לכל אחת ואחד מהדוברים תודה והערכה על עבודתם המקצועית והראויה. הכותב הוא דובר עיריית באר שבע ויו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות בישראל.