עמיר פרץ קיבל החלטה מנהיגותית ואמיצה להצטרף לממשלה שהיא לא ממשלת ימין. כך התחייב שלא ינהג, וכך נהג. הממשלה הזאת היא ממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה. הוא יוביל בממשלה מדיניות סוציאלית שתבנה מחדש את מדינת הרווחה ברוח תנועת העבודה, ויהיה קולם המגן של אזרחי ישראל בתוך הממשלה.

לראשונה, תווית פג תוקף מוצמדת לכהונתו של נתניהו. זה הרגע להכריע בעד הצטרפות לממשלת אחדות שתביא לסיום כהונתו של בנימין נתניהו בעוד שנה וחצי ונגד בחירות רביעיות וחמישיות. בעד ממשלה שבה בני גנץ שר ביטחון, גבי אשכנזי שר חוץ, אבי ניסנקורן שר משפטים, מיכאל ביטון וחיליק טרופר שרים בכירים ואיציק שמולי שר הרווחה. הרי אם לממשלה כזאת מפלגת העבודה לא יכולה להצטרף, לאיזו ממשלה כן נוכל להצטרף?

חזרתה של מפלגת העבודה לעמדות ההשפעה זו טובת המדינה, טובת אזרחיה, והדבר הנחוץ ביותר בימים טרופים אלה כשנגיף הקורונה משתולל בחוץ, פוגע בכלכלה ומותיר מיליוני ישראלים מובטלים.

העובדה כי פרץ יכהן כשר הכלכלה והתעשייה ושמולי כשר הרווחה תהיה העוגן החברתי והמדיני, עוגן חברתי וסוציאל דמוקרטי, ומצפן מדיני בממשלה שבה השפעתם תהיה גדולה מזו שיכלה להיות באופוזיציה.

חברי ועידת מפלגת העבודה עומדים הבוקר בצומת דרכים היסטורי - לצקצק מהאופוזיציה ולא לשנות דבר, או להשפיע מתוך הממשלה ולהניח חזרה את הידיים על ההגה לטובת כל האזרחים, לטובת שיקום המערכות החברתיות שנפגעו ובייחוד בימים טרופים אלה של משבר הקורונה. לטובת התנגדות לסיפוח והובלת קו מדיני ברור בתוך הממשלה ולטובת מפלגת העבודה.

הכותב כיהן כשר המסחר והתעשייה ושימש כמזכ״ל מפלגת העבודה.