ביקרתי בשבועות האחרונים את המשטרה על אוזלת ידה בכל הקשור לאכיפה נגד אלה שמרשים לעצמם להסתובב במרחב הציבורי בלי מסיכה על פניהם. התרעתי, התרעמתי ועמדתי על כך שצריכה להתבצע אכיפה. לפני כשבועיים החלה המשטרה להיכנס לעובי הקורה ובעוד מספר החולים בנגיף הקורונה עלה, עלו גם מספר הדוחות שרשמו השוטרים, מה שהצביע על זלזול בתקנות החירום מצד האזרחים.

נוכחות המשטרה חשובה. מרבית השוטרים עושים את עבודתם נאמנה, וכל אזרח שמרשה לעצמו לסכן אחרים ראוי שיקבל דוח. אלא שיש דרך לרשום דוח, ושוטרים צריכים להפגין סבלנות כלי אזרחים.

אין לי כוונה לחזור על אותם מקרים בודדים מהימים האחרונים, שלגבי חלקם אני חלוק עם לא מעט אנשים. בניגוד לאחרים, אני חושב שאזרחים שמתסיסים נגד שוטרים ראויים לקבל דוח. אני גם סבור שנערה בת 13 וחצי, אם פסעה ללא מסיכה והחוק מחייב אותה לעטות מסיכה, לא נורא אם פנו אליה השוטרים ובסוף נמנעו מלרשום לה דוח.

שוטרים עיכבו בת 13 וחצי בירושלים לאחר שלטענתם לא חבשה מסיכה (צילום: צילום מסך)
שוטרים עיכבו בת 13 וחצי בירושלים לאחר שלטענתם לא חבשה מסיכה (צילום: צילום מסך)

לעומת זאת, אני לא בטוח שהפגישה הזאת לא הייתה מיותרת, במיוחד בסיטואציה שהיא מובילה את שני אחיה הקטנים. שוטרים שהיו מפעילים שיקול דעת היו מתעלמים או לכל היותר מגישים לה מסיכה ומבקשים שתעטה את פניה.

מנגד, היה מקרה שבו שוטרים איבדו את עצמם ברגע המעצר של תושב חולון, הפעילו נגדו שוקר חשמלי ושיגרו אגרופים לפניו. לא ראינו תקיפה של הצעיר ואם יש, תציגו אותה. אם אין, אז אסור לכם יום אחד נוסף ללבוש את המדים. אני עוד לא חורץ את דינם, אך מצבים כאלה מבישים את המשטרה כולה וחבל.