לאחרונה, על רקע הצעתו של ח”כ ניר ברקת (ליכוד) לחוקק חוק שיאפשר לכל לוחם משוחרר לקבל רישיון לנשק, נזכרתי באירוע שאירע לי לפני שנים. נקלעתי לבית קפה בתל אביב והבחנתי בגבר שרדף אחרי אשתו כשסכין שלופה בידו, והוא משמיע איומים על חייה.

שלפתי את האקדח שהיה עמי - אקדח ברישיון - ובלי להסס יריתי יריית אזהרה באוויר. אף אני עצמי, כשאר יושבי בית הקפה, הופתעתי מהירייה שלי עצמי, והתוקף נותר קפוא על עומדו והיה המום. מסביב השתררה דממה. שאגתי במלוא הגרון: “תפסיק”, והמאיים אכן חדל ממעשה התקיפה והיה מבועת מהירייה. מחזה האימים חדל. לאחר מכן נחקרתי במשטרה, והתיק נסגר.

ככל הידוע, מספרם של נושאי הנשק בקרבנו גדל והולך. השאלה הנשאלת היא: האם ראוי כי ישראלים כה רבים יישאו על גופם נשק מסוכן שעלול לקטול חיים? האם צודק ח”כ ברקת בדרישתו להגיע לכמיליון ישראלים בעלי רישיון לנשק על מנת שיוכלו להתגונן מפני מחבלים?

הוויכוח בנושא מתרחב והולך. יש בו פנים לכאן ולכאן. אנחנו מתקשים להחליט מי צודק יותר: התומכים או השוללים. התומכים בנשיאת נשק ברישיון מנמקים זאת בכך שניתן יהיה באמצעותו לקטוע אירוע טרור לפני שיגרום לקטל. מנגד קיימת חרדה שמא מיליון אקדחים בנרתיקיהם של אזרחים רבים עלולים להביא חלילה לידי שימוש בנשק לרעה. הירי עלול להיות פזיז ובלתי שקול.

כמו כן, לעתים נפלט כדור מחוסר תשומת לב וישנן תאונות ירי מחרידות. העובדה שאזרחים כה רבים יהלכו בקרבנו עם נשק טעון בידם עלולה חלילה להרחיב בהרבה את מעשי הקטל שכולנו שומעים עליהם מדי יום ביומו. אנחנו גם עוקבים אחר אמריקה הגדולה המחלקת נשק כמעט לכל דורש באמצעות חוקים מתירניים ומגלים כי התוצאה היא גלי הרג מיותרים ומפחידים שכמעט אינם חדלים. מה יתרחש בארצנו כאשר הנשק יזרום לבתינו כמעט ללא מעצור?

מי צודק? ההכרעה כבדה וקשה מנשוא. מעניין מה תהיה החלטתם בנושא של נציגינו בכנסת ובממשלה. כנראה שהם עצמם מתקשים להחליט.