כשמדברים על ביטוחי בריאות, קל וחומר על ביטוחים פרטיים, מקובל לחשוב כי אלו מיועדים בראש ובראשונה לאוכלוסייה מבוגרת, הזקוקה לביטוח מקיף אשר יוכל להעניק כיסוי למרבית המצבים הרפואיים שעשויים להתהוות בגיל השלישי והרביעי. ואולם, בשנים האחרונות, עם עליית המודעות לנושא, אנו עדים גם לעלייה בביקוש של הורים לבטח את ילדיהם בביטוח פרטי, מתוך הבנה שכבר מזמן לא מדובר רק בפריבילגיה, אלא בצורך חיוני. 

חשוב מאוד להגיד - בישראל קיימת מערכת בריאות טובה ומקצועית, מהטובות בעולם. הביטוחים הפרטיים לא מתיימרים להחליף אותה, והם חיים לצידה ומשלימים אותה. כך, למשל, הביטוחים הפרטיים מציעים כיסוי לתרופות מאריכות או מצילות חיים, טיפולים מיוחדים בחו"ל, ניתוחים בחו"ל ואף השתלות. אמנם מדובר במקרים אשר אינם נפוצים, אך אם חו"ח מתעורר הצורך – משפחה ישראלית טיפוסית תתקשה לעמוד בעצמה בהוצאות הגבוהות הכרוכות באותם טיפולים שעלותם נעה בין עשרות למאות אלפי דולרים. 

במובן זה, רכישת ביטוח בריאות פרטי מעבירה את הכוח לידיים של ההורים, שבמקרה של צורך, לא יצטרכו לנהל קמפיין מימון המונים או להתדפק על דלתות של נדבנים. כל מי שפעיל בענף בשנים האחרונות נתקל, ולא במקרה אחד, בו קיומו של ביטוח פרטי הציל חיי ילדים ומשפחות שלמות; ומנגד, נתקלנו גם במקרים של משפחות ללא ביטוח שנקלעו לסיטואציות קשות מנשוא.

רובד נוסף של ביטוח חשוב הוא ביטוח מחלות קשות, שנותן מענה באמצעות סכום כסף גדול, חד פעמי, למבוטח שחלה במחלה קשה וחייו מתהפכים. מבוטח כזה יוכל, לכל הפחות, לא לדאוג מהיכן יממן את הוצאותיו ולהתרכז בטיפול במחלה שלו. כאשר חס וחלילה מדובר בחולה צעיר, ביטוח מסוג זה מאפשר להוריו להתמקד בהחלמתו ומוריד מהם את הדאגה הכספית.

החשיבות שבביטוח בריאות פרטי לילדים קיימת גם במקרים של אירועים ביטוחיים פחות קשים או מסכני חיים, כאשר הביטוחים הפרטיים נותנים מענה לצרכים יותר יומיומיים, כגון: התייעצות עם רופאים, בדיקות, טיפולים להתפתחות הילד וכד'. באמצעות הביטוח הפרטי הטיפולים האלה זמינים יותר והרבה יותר קל לקבל אותם. 

בנוסף, חשוב להדגיש כי ביטוחי בריאות לילדים מוצעים במחירים זולים המתאימים לכל כיס מכיוון שמחירן של הפוליסות משתנה לפי גיל המבוטח. כך למשל, בתמורה לעשרות שקלים בודדים לחודש ניתן לרכוש כיסוי עבור תרופות מאריכות חיים או מצילות חיים מחוץ לסל, כיסוי של השתלות וכיסוי בסך עשרות ומאות אלפי שקלים במקרה של מחלה קשה. 

בנוסף לתעריפי הביטוח האטרקטיביים, גם תהליך החיתום עבור ילדים צעירים הינו מהיר וקל יחסית. מנגד, ככל שהחיתום ייעשה בגילאים מאוחרים יותר, בהם ההיתכנות לחולי או לטיפול נדרש גובר, עולה הסיכוי כי יהיו החרגות, תוספות לחיתום ואולי אף דחיה לקבלה לפוליסה. 

עלותם הנמוכה של ביטוחי הבריאות הפרטיים לילדים, לצד התועלת הגבוהה שהם מייצרים למשפחה, בחירום ובשגרה, מביאים לכך שמדובר במוצר אטרקטיבי שכל הורה צריך לכל הפחות להכיר ולשקול. מעבר לכיסוי טיפולי ושירותי רפואה שגרתיים ונחוצים, במקרים קיצוניים היתרונות המובהקים של הביטוח עשויים להציל חיי ילדים – ועל חיי היקרים לנו מכל, ואיכותם, אף אחד לא רוצה להמר.