אני מעריץ את אביב גפן, שומע אותו בלופים, אמן ענק לטעמי.

גילוי נאות: שימשתי ב-4 מערכות הבחירות כיועץ האסטרטגי של אביגדור ליברמן ושל ישראל ביתנו. עשיתי זאת כאיש מקצוע ורק לתקופות הבחירות. אני מאוד מעריך את ליברמן, את אישיותו ותבונתו, אך כעת לא מחויב לו ולאף פוליטיקאי וכפי שעבדתי ממשרדי בעבר עם הרצוג, מופז, גילה גמליאל, גלנט, אהוד ברק ואחרים, מחר משרדי יכול לעבוד גם עם כ"א אחר. ההקדמה הזו נועדה להבהיר שזו דעה אישית של מי שמכיר מצוין את ליברמן.

אני לא מעלה על דעתי שאביב גפן הוא גזען, אבל אני מעריך שגפן לא היה מרשה לעצמו להעלות על דל שפתיו האשמה כל כך שקרית ונבזית כלפי ליברמן – כשהתבטא נגדו על מעשה "לא ישראלי ולא יהודי" - אם ליברמן היה צבר כמו גפן, מדבר בלי מבטא רוסי, ונראה כמו גנץ או לפיד. לא זו אף זו, גפן ציין, עפ"י הפרסומים, כי יש שנאה ברחוב החרדי כלפי ליברמן וקבע שהיא מוצדקת (!!), והטיף לו מוסר לפיו הוא עושה דברים שיהודי וישראלי לא עושה.

זו הרי לא הפעם הראשונה וכנראה לא האחרונה שאביב גפן מתבלבל, מבלבל ומשנה את דעותיו.

ניצני הסכסוך החלו אחרי שאבא של אביב העז בעבר להשוות פעילה פלסטינית מנוולת שהתעמרה בחיילי צה"ל שלנו, בשם עהד תמימי, לגיבורת ישראל חנה סנס, ושר הביטחון ליברמן החליט בשל כך, בצדק, לאסור להשמיע את שיריו של גפן האב בגל"צ (צעד שהיועמ"ש לממשלה פסל).

מספר עובדות: אביגדור ליברמן עלה לישראל בגיל 20 מתוך ציונות יוקדת כשגפן היה בן 5. הוא ישראלי יותר מ-44 שנים. הוא לא "דב רוסי" כפי שגפן ואחרים ודאי סבורים לגביו רק בשל מוצאו ומבטאו. הוא יותר ישראלי מגפן ואפילו עשה כמה תפקידים כמו מנכ"ל משרד רוה"מ, שר ביטחון, חוץ, אוצר ועוד.

ליברמן יותר יהודי מגפן ומרוב האחים החדשים שאימץ. הוא לא התהפך כמו גפן. הוא ממש לא שונא חרדים אלא בדיוק להפך. רוב החרדים יודעים זאת ומעריכים את דרכו. ליברמן הוא הפוליטיקאי היחיד שמתנגד באופן נוקשה לכפייה החרדית, כי המנהיגות החרדית מנצלת כדבריו את הציבור החרדי התמים שלא חטא בדבר – המולך ע"י מנהיגיו לעולם של בורות ועוני ומוליך את גפן ואותנו  – משלמי המיסים – לממן נצלנות וחוסר השוויון בנטל. ליברמן הוא המושיע של החרדים – אם יאפשרו לו, ולא הפוגע. בעיניו המנהיגות החרדית עושה עוול לבוחריה והופכת אותם לתלותיים בה.

ליברמן גר בבית יהודי מעורב. אלה אשתו היא דתייה על מלא. הוא מכיר את היהדות על בוריה, צם שלוש פעמים בשנה ודוגל בחייה ותן לחיות. "בבית אני אוכל כשר, בחוץ אני אוכל דברים נוספים", כך הוא נוהג לומר בחיוך. המתנות שמקבלת כעת המנהיגות החרדית לא מבטאות ממשלת ימין ולא מדינה יהודית – אלא מדינת הלכה חרדית וחרד"לית. 

אז בחייאת אביב – ספר לנו מתיי המופע הבא שלך, ואם תבטיח שאתה שר ולא מדבר – אנחנו באים.

הכותב הינו יועץ אסטרטגי, פאר לוין תקשורת