שוב ושוב אנחנו חוזרים ומזהירים מפני רוכבים על דו־גלגליים. אופנת הרוכבים על אופנועים, קטנועים ואופניים מתרחבת, והולכת ופורצת את גבולות הזהירות וההתחשבות. לא מעט בני ארצנו הצעירים שמאמצים רכב דו־גלגלי מתעלמים מחוקי התנועה ובזים לזהירות הנדרשת בכבישי ארצנו. כמובן שאין אנו מטיחים אשמה בכל רוכב דו־גלגלי, אבל חלקם, למרבה הצער, סבורים כי חוקי התנועה אינם חלים עליהם.

אילו ניתן היה לפקח על כל רוכבי האופנועים, האופניים, הקטנועים וכו’, היינו יכולים לצמצם את גל התאונות וההתפרעויות שבהן הם מעורבים. למרבה הצער, הפיקוח על הנוף הדו־גלגלי נסוג וכמעט נעלם. יכולנו לפרט את הניזוקים, הנפצעים והנדרסים. יכולנו להזכיר למי ששכח את אלעזר פרידמן, שנדרס על ידי רוכב אופנוע בעת שחצה מעבר חציה בתל אביב. אך די אם נציין כי נראה שרק חלק מהרוכבים אכן מקפידים על חוקי התנועה ומצייתים לתמרורים. 

אין כל חדש בשורות הללו, הנכתבות כבר שנים רבות. אולי הגיע הזמן שכל מי שמבקש לרכוב על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי יצטרך להוציא רישיון, ללמוד את חוקי התנועה ולדעת שחובת הציות לתמרורים – עליו. לא ייתכן שהכבישים והמדרכות יהפכו לסכנת מוות. 

זאת ועוד, כמעט מחצית מכל הולכי הרגל שנהרגו עד כה השנה בתאונות דרכים, הם אזרחים ותיקים. אסור לנו להשלים עם התמונה המכאיבה הזו. אנחנו גם מפצירים בנהגים לחשוב על בני משפחותיהם כאשר הם עולים על הרכב. עליהם לראות עצמם כמי שנזהרים מלפגוע באחיות, באחים, בהורים ובקרובים להם. אם התמונה הזו תעמוד לנגד עיניהם, ייתכן שמניין הנפגעים בכבישי ארצנו יפחת.