מכל תעתועי הממשלה החדשה, הצפוי ביותר קורה בליכוד והמעניין ביותר קורה בעוצמה יהודית של איתמר בן גביר או בציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ'. החבירה לסמוטריץ' ולמתנחלים הייתה עניין זמני שכאילו נכפה על בן גביר על ידי נתניהו, שמצדו שילם לו במטבע הכי קשה: המשרד לביטחון פנים או חוץ, לאומי או לאומני - כל מה שבן גביר יחליט. לסמוטריץ' יש מאגר מוגבל של אלקטורט מתנחלים.

לבן גביר יש עתודות ענק של חמומי מוח בדרכו להיות הדמות הבכירה בציונות הדתית־לאומית־חרד"לית. בשלב זה שניהם עובדים יחד. הקונספירציה שלהם מול ההתקוממות השמאלנית היא לתפעל טכניקה בדומה לזו של ממשלות ישראל מול הפלסטינים: להרדים את הציבור באמצעות טיפול ביוקר המחיה, ב"ביטחון" ובסקנדלים, ובחסות מסך העשן הזה לקדם את מדינת ההלכה והלבנת מאחזים.

בינתיים דנים בעולם כולו במעלליו של בן גביר. קציר השבוע האחרון הוא דיון באו"ם, אזהרה מצד ארצות הברית וכתף קרה מצד המפרציות. הספק לא רע למי שלא שירת בצה"ל, הורשע כמה פעמים בעוון תמיכה בארגון טרור ובגזענות, ושאר מעשים טובים ופחות טובים. כדי להבין במי מדובר, מצ"ב אפיון דרכו הפוליטית באמצעות אירועי טבח ברוך גולדשטיין במערת המכפלה ב־1994. מובן שבן גביר תמך ונימק בכך שגולדשטיין הציל כמה מחבריו.

שנה לאחר הטבח, בפורים, לבש בן גביר חלוק רופא עם דרגותיו של גולדשטיין והוסיף שלט שבו מצויר איש עם רובה ולידו הכיתוב "ברוך הגבר אשר יפתח באש". הוא אמר: "הגיבור שלי הוא דוקטור גולדשטיין". בפאנל בחירות ב־2022 אמר בן גביר שהתבגר וכבר אינו חושב שגולדשטיין גיבור, שלא לדבר על מאיר כהנא.

אז מי אתה, בן גביר, הכוכב שנולד בבחירות האחרונות? בשנת 1990, בשנה שבה נרצח מאיר כהנא בניו יורק, החל בן גביר בן ה־14 את מסעו כחוזר בתשובה וכפעיל ב"מולדת", המפלגה הגזענית תומכת הטרנספר של רחבעם זאבי, גנדי. משהו לא התחבר שם, וכעבור כמה שנים הצטרף לתנועת "כך" של כהנא והחל מטפס במעלה ההיררכיה הפנימית. לאחר התיכון למד בישיבה מיסודו של כהנא, ושלוש שנים אחר כך, ב־1994, בן גביר בן ה־18 הוא רכז הנוער של "כך". ברוך גולדשטיין, חבר מפלגתו "כך", מבצע טבח במערת המכפלה.

תמונות של בן אדם (גולדשטיין) שיורה צרורות לתוך ציבור מתפללים, הורג, ובהמשך המתפללים מתנפלים עליו וכותשים אותו למוות - אמורות להיות חומרי ביעותים לכל אדם, כל שכן לנער בן 18. אין לי מושג כיצד עיבד בן גביר את התמונות האלה. מה שברור הוא שהטבח לא עצר אותו, אולי המריץ. ברמת ההתארגנות בן גביר היה חבר בתנועת "כך", והוא היה הדובר, החבר ועורך הדין המוציא בערבות של נערי הגבעות. בעזרתם השתלט על המפלגה ומכאן ואילך המטרה בשמיים ובידי שמיים.