אי לכך, על בתי הספר הממלכתיים להתעשת במהירות. עד כיתה ט’ עליהם ללמד, בדגש על הידע הבסיסי הדרוש, אבל מכיתה י’ צריך הייעוד להשתנות מקצה לקצה. יש לזנוח את הבגרויות ולעסוק במהות החיים. החטיבה העליונה, על שלוש שנותיה, חייבת להיות מוקדשת לעיסוק בענייני המדינה: כלכלה, ביטחון, איכות חיים, שוויון, חינוך, מבנה משטרי, מנהיגות ועוד.
לשם כך נדרשים שלושה דברים עיקריים: טיפוח אסטרטגיות חשיבה גבוהות; ויתור מצד האוניברסיטאות על ציוני הבגרות והסתפקות בתעודת סיום של 12 שנות לימוד; גיבוש תוכניות עבודה של הצוותים החינוכיים, כבר בזמן הקרוב. ללא חריש עמוק בתחום של ערכים ומיומנויות, העתיד נראה קודר.